https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Problemy z kupnem biletu przez telefon - nie wybrano operatora

archiwum polskapress
Od 1 stycznia 2017 roku jeden operator miał obsługiwać sprzedaż e-biletów w komunikacji miejskiej. Niestety, przetargu nie rozstrzygnięto.

Urzędnikom nie udało się rozstrzygnąć przetargu na wybór operatora, który od nowego roku miał odpowiadać za sprzedaż biletów przez komórkę.

Wszystko dlatego, że przetarg ogłoszono za późno i na jego przeprowadzenie było za mało czasu. Urzędnicy ogłosili go tuż przed świętami.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, zapowiadał w połowie grudnia, że operator na pewno zostanie wyłoniony do końca roku.

Niestety, przetarg został nierozstrzygnięty, a nowy zostanie ogłoszony w styczniu.

- Znajomi przyjechali do nas na sylwestra, zostają na kilka dni. Zawsze kupowali bilety przez telefon, a teraz się okazało, że się nie da. Nie wiemy co im powiedzieć. Przecież mamy XXI wiek, wszystko można robić już przez telefon, ale widać nie w Krakowie - denerwuje się nasz Czytelnik, Mateusz.

Faktycznie, tym razem biletów przez telefon nie kupią.

ZIKiT chciał, aby od stycznia działał jeden operator, który umożliwi krakowianom kupno przez komórkę biletu miejskiej komunikacji. Do tej pory mieszkańcy mieli do dyspozycji trzy aplikacje mobilne - Skycash, mPay oraz moBilet.

Firmy te były wybierane w ramach negocjacji.

Teraz okazało się, że urzędnicy muszą przeprowadzić przetarg na jednego operatora, bo zgodnie z prawem zamówień publicznych - po przekroczeniu pewnego pułapu finansowego - jest to konieczne. A pieniędzy z zakupu e-biletów było coraz więcej.

W 2014 roku dochód z kupna biletów przez komórkę wyniósł 2 mln 100 tys. zł, w 2015 r. - 3 mln 200 tys. zł, natomiast do września tego roku już 3 mln 700 tys. zł - poinformował ZIKiT.

W 2017 roku bilety będzie można kupić w automacie Krakowskiej Karty Miejskiej, kiosku oraz poprzez aplikację Małopolska Karta Aglomeracyjna.

ZIKiT informuje też, że przez pierwsze kilka dni stycznia mieszkańcy będą mogli korzystać z aplikacji iMKA i w ten sposób kupować e-bilety.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
No to cofnęliśmy sie do XX wieku. Brawo ZIKIT.
z
ziew
Przetarg dotyczy biletów komunikacji miejskiej, nie strefy parkowania.
b
bla
Nie ma takiej możliwości - przynajmniej na razie - bilet MUSI być 'wgrany' na Twoją KKM -
terminale sprawdzają tylko informacje na KKM - nie mają informacji z zewnątrz -
trzeba by zmienić cały system i wydłużyć kontrolę w tramwajach/autobusach żeby terminale kontrolerów łączyły się z internetem i sprawdzały bilet w bazie.
x
x
Używanie tych aplikacji wymaga przelania odpowiednich środków na założone konto, podanie danych osobowych i generalnie jakiegoś przygotowania. Czy ZIKiT w warunkach przetargu zaznaczył, jak ma wyglądać transfer środków z aplikacji np moBilet na nową apkę? Czy będzie to kliknięcie czy znów wielkie hece, przelewy, dyspozycje, dni czekania, nowe konto itp?....

Czy jak pojadę dziś do Centrum to zapłacę SkyCash za tą złodziejską strefę czy będę musiał mieć drobniaki i przewidzieć z kryształowej kuli ile mi zejdzie na załatwianiu spraw?
D
Dan
muszę uaktywnić w automacie... to po jakiego grzyba kupować przez internet? Nie można tego uprościć ułatwić. Tak to muszę biegać po mieście i szukać automatu!!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska