https://gazetakrakowska.pl
reklama

Prowadzenie bloga firmowego – jakie wynikają z niego korzyści?

Artykuł sponsorowany agencja 3-a.eu
Nad prowadzeniem firmowego bloga zastanawia się wielu przedsiębiorców lub specjalistów od marketingu, jednak nie jest to zadanie łatwe. Przygotowanie wartościowych treści może okazać się albo kosztowne, albo może zabierać naprawdę wiele czasu pracownikom firmy, którzy niekoniecznie są biegli w tworzeniu słowa pisanego. Trzeba jednak pamiętać, że pisanie firmowego bloga niesie ze sobą naprawdę wiele korzyści.

Oto najpowszechniejsze zalety i plusy, jakie wynikają z prowadzenia bloga. Warto zapoznać się z nimi, by określić, czy są one na tyle wartościowe dla naszego przedsiębiorstwa, by angażować się w inwestycję, jaką jest regularnie prowadzony blog.

Pozycjonowanie na frazy z długiego ogona

W SEO frazy długoogonowe to takie, które składają się z kilku słów i są dość dokładne. Przykładem takiej frazy będzie np. „pomysł na dwudniową wycieczkę w okolicach Krakowa”. Często, gdy pozycjonujemy dany sklep lub firmę usługową, skupiamy się głównie na frazach popularniejszych i dopasowanych do naszej oferty, które jednocześnie przełożą się na późniejsze konwersje. To jednak frazy długoogonowe mogą składać się na sporą część ruchu na stronie, a docelowo jak najbardziej mogą przekładać się również na sprzedaż.

Odnosząc się do powyższej frazy, nie będzie ona generowała tak dużej liczby konwersji, jak „noclegi Wieliczka”, lecz – posiadają hotel w Wieliczce – w postaci artykułu blogowego możemy zaproponować wspaniałą, dwudniową wycieczkę, która będzie obejmować nocleg w naszym obiekcie.

Bez bloga odpowiadanie na podobne frazy w wyszukiwarce, przez naszą domenę, będzie naprawdę trudne.

Premia za wartościową, aktualną treść

Google premiuje również te domeny, które regularnie dostarczają użytkownikom wartościową, aktualną treść. Jeżeli i my chcemy, by Google na całą domenę patrzył bardziej przychylnym okiem, dostarczajmy treści, a idealnym na to pomysłem jest właśnie przygotowywanie nowych artykułów blogowych.

Linkowanie wewnętrzne i przekierowania klientów

To właśnie z artykułów blogowych możemy w prosty sposób przekierować użytkowników do naszej oferty. Dzięki czemu, chcąc rozwiązać swój problem – a na pewno w takim celu odwiedzają naszego bloga – mogą oni trafić na nasze produkty i usługi, i to właśnie wtedy możemy im je zaproponować, jako remedium na problem.

Przedstawienie firmy jako eksperta

Aspekt ten jest powiązany z przedstawianiem swoich usług i produktów. Jeżeli pomagamy rozwiązać problem danemu użytkownikowi, dostarczając mu wyczerpującej, atrakcyjnej, merytorycznej wiedzy, przedstawiamy siebie jako eksperta w danym temacie.

Przykładem niech będzie art. o tematyce problemów z bólem kręgosłupa – będzie to idealna treść w przypadku sklepu, który sprzedaje wygodne i ergonomiczne fotele biurowe. Jeżeli dostarczy on odpowiedniej wiedzy użytkownikowi, może on uznać, że produkty tej firmy będą idealnym wyborem, jeżeli jednocześnie uzna, że to właśnie fotel biurowy jest tym, co ma mu pomóc.

Budowanie bazy mailingowej

Jeżeli sprowadzamy za pomocą bloga wiele nowych osób na naszą stronę, będziemy mogli starać się również o ich zapis do naszej bazy mailingowej. W tym wypadku warto zdecydować się na wyskakujący pop-up (oby jednak nie był zbyt natrętny) lub reklamę typu site-wide, która pojawi iść na każdej podstronie danego bloga.

Niech informuje ona o możliwości zapisu do newslettera. W takim przypadku warto zapewnić osobom, które się zapiszą, jakąś unikalną wartość – np. e-booka, którego nie można zdobyć w żaden inny sposób. Dzięki temu, w połączeniu z dużą ilością osób trafiającą na bloga, będziemy mogli poszerzać naszą bazę mailingową, a następnie wykorzystywać ją już przy innych działaniach marketingowych.

Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Mimo że nie jest to zadanie łatwe, jest to inwestycja, która naprawdę może się opłacać. Pozycjonowanie, budowanie wizerunku eksperta, poszerzanie bazy mailingowej – to tylko kilka najważniejszych plusów, jakie wynika z prowadzenia bloga. Wiele firm opiera na podobnej strategii wiele działań swojego zespołu marketingu.

Warto pamiętać, że blog musi być dostosowany do naszych możliwości – jeżeli nie mamy zaplecza na to, by przygotować kilka wpisów w tygodniu, zróbmy ich mniej. Sukcesywnie jednak blog z miesiąca na miesiąc będzie się rozwijał, a efekty jego działania z miesiąca na miesiąc będą procentować.

Partner merytoryczny: agencja 3-a.eu

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska