Przełom tylko na Igołomskiej. Trwa fatum nad drogami...

    Przełom tylko na Igołomskiej. Trwa fatum nad drogami wjazdowymi do Krakowa

    Zdjęcie autora materiału
    Arkadiusz Maciejowski

    Aktualizacja:

    Dziennik Polski 24

    Rozbudowa ul. Igołomskiej potrwa do 2020 roku
    1/33
    przejdź do galerii

    Rozbudowa ul. Igołomskiej potrwa do 2020 roku ©Andrzej Banaś

    Urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa chwalą się, że po miesiącach zastoju, przebudowa ul. Igołomskiej ruszyła „z kopyta”. Nie zmienia to jednak faktu, że inwestycja zakończy się o wiele później niż zakładał pierwotny harmonogram. A jeszcze większe problemy są z innymi drogami wjazdowymi do Krakowa, których poszerzanie wciąż się nie rozpoczyna.
    Rozbudowa - do dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków - ponad siedmiokilometrowego odcinka ul. Igołomskiej, od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską, rozpoczęła się już w 2017 r. I miała zakończyć się w przyszłym roku. Ale już w trakcie robót - prowadzonych m.in. przez firmę ZUE (lider konsorcjum) - pojawiły się duże problemy.

    Pięć miesięcy opóźnienia



    Już w pierwszej połowie 2018 roku okoliczni mieszkańcy zaczęli skarżyć się na zastój w robotach. - Na budowie nadal widać okres zimowy, a pracowników brak. Linia tramwajowa do Pleszowa (modernizowana w ramach prac na Igołomskiej) od kilku miesięcy stoi gotowa, a tramwaje nie jeżdżą - skarżyli się na naszych łamach mieszkańcy. Tymczasem urzędnicy zamiast o zastoju w robotach woleli eufemistycznie mówić o tym, że „prace były mniej intensywne”. Przyznali jednak, że opóźnienia na budowie spowodowane są koniecznością wykonania dodatkowych robót. „Zostały wykonane ekspertyzy w wyniku których stwierdzono, że podłoże odmienne jest w stosunku do zakładanego. Z tego powodu wykonywane są dodatkowe wzmocnienia pod zaprojektowanymi konstrukcjami nawierzchni” - informowali kilka miesięcy temu w ZDMK (wcześniej ZIKiT). Co więcej do inwestycji, która miała kosztować ok. 145 mln zł, miasto musiało dołożyć ponad 60 mln zł.



    W konsekwencji dopiero w październiku wznowiony został ruch tramwajowy wzdłuż ul. Igołomskiej. Teraz urzędnicy przekonują, że przyspieszyły też prace na samej przebudowywanej drodze wjazdowej do Krakowa. „Po przezwyciężeniu kłopotów związanych z kanałem burzowym i podbudową prace ruszyły z kopyta” - poinformowali w mediach społecznościowych urzędnicy z ZDMK. I zaznaczają, że jeszcze w tym roku kierowcy pojadą po nowej tzw. jezdni południowej (w kierunku granicy Krakowa) na blisko trzykilometrowym odcinku między ul. Giedroycia a pętlą tramwajową Pleszów. Zakończyły się już także prace - w rejonie skrzyżowania z ul. Szymańskiego - związane z fundamentowaniem estakady (będzie miała długość ok. 400 metrów), po której przebiegać będzie ul. Igołomska. W ramach inwestycji planowany jest jeszcze jeden wiadukt w rejonie ul. Rzepakowej. - Aktualnie jest wykonanych ok. 30 proc. zaplanowanych robót - czytamy w odpowiedzi udzielonej na nasze pytania przez pracowników biura prasowego ZDMK. Problem tym, że podobne szacunki urzędnicy podawali... w maju.

    Zobacz galerię

    Mimo prowadzonych robót ul. Igołomska jest przejezdna, ale kierowcy cały czas muszą liczyć się z ograniczeniami w ruchu. Nie chodzi tylko o zwężenia jezdni, ale też o wprowadzany miejscami ruch wahadłowy (w rejonie wiaduktu ArcelorMittal).

    W ZDMK informują, że w pełni rozbudowa ul. Igołomskiej zakończyć ma się w połowie maja 2020 r., czyli pięć miesięcy później, niż było to wstępnie planowane. Ale - jak deklarują - po dwóch pasach w każdym z kierunków kierowcy mają zacząć poruszać się pod koniec 2019 r.

    Wciąż krakowscy urzędnicy mają jednak problemy z rozpoczęciem robót na innych newralgicznych drogach wjazdowych do miasta. Chodzi przede wszystkim o al. 29 Listopada, której poszerzanie - do dwóch, a miejscami trzech, pasów w każdym z kierunków na odcinku od skrzyżowania z ul. Opolską do granic miasta - miało rozpocząć się w połowie bieżącego roku. A nie rozpoczęło się do dziś. Główny wykonawca rozbudowy - firma Strabag - wciąż nie ma bowiem kompletu dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia robót budowlanych. Dopiero na przełomie grudnia i stycznia złożony ma zostać wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. - Czasem decyzja wydawana jest nawet przez pół roku - zaznaczają w ZDMK. Jeśli tak byłoby tym razem, przebudowa al. 29 Listopada rozpocznie się dopiero w połowie 2019 r.

    Podobnie sytuacja wygląda z planowaną przebudową i poszerzaniem ul. Kocmyrzowskiej, która także miała rozpocząć się w tym roku. I także dopiero będzie składany wniosek o wydanie ZRID. - Rozważany był scenariusz, by w tym roku rozpocząć część prac, na które nie jest wymagana decyzja ZRID, jednak z tego zrezygnowaliśmy, gdyż nie miałoby ono wpływu na harmonogram realizacji zadania, za to spowodowało by utrudnienia dla osób, których posesje sąsiadują z inwestycją - mówi Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

    Inne remonty w mieście



    Obecnie trwają natomiast remonty na kilkudziesięciu ulicach w różnych częściach Krakowa.
    Roboty drogowe ZDMK:

    ul. Kuźnicy Kołłątajowej, remont potrwa do 7 grudnia. Zmiany dla pieszych. Remont nawierzchni chodnika.
    ul. Zielone Wzgórze, remont potrwa do 10 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodnika.
    ul. Leśna, remont potrwa do 14 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodnika.
    ul. Astronautów, remont potrwa do 14 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodnika.
    ul. Balicka, remont potrwa do 12 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i krawężników.
    ul. Babińskiego, remont potrwa do 15 grudnia. Zmiany dla kierowców. Remont poboczy.
    ul. Dąbrowa , remont potrwa do 15 grudnia. Zmiany dla kierowców. Remont nawierzchni jezdni.
    ul. Okólna, remont potrwa do 07 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni chodnika.
    ul. Snycerska, remont potrwa do 20 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodników.
    ul. Braterska, remont potrwa do 20 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodników.
    ul. Rebika, remont potrwa do 15 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodników.
    ul. Sarmacka, remont potrwa do 15 grudnia. Zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodników.
    ul. Obrońców Krzyża, remont potrwa do 6 grudnia. Zmiany dla pieszych. Remont nawierzchni chodnika.
    ul. Stella Sawickiego, remont potrwa do 14 grudnia. Zmiany dla rowerzystów i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i ścieżki rowerowej na skrzyżowaniu.
    ul. Ciepłownicza, remont potrwa do 14 grudnia. Zmiany dla kierowców. Remont nawierzchni jezdni.
    ul. Żeromskiego, remont potrwa do 15 grudnia. zmiany dla pieszych i kierowców. Remont nawierzchni jezdni i chodników.


    KONIECZNIE SPRAWDŹ:



    FLESZ: Nowe prawa na porodówkach. Mamy mogą być zaskoczone

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jeśłi ekspertyzy stwierdziły, że było coś nie tak jak w projekcie

    sss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    TO za wszarz projektanta. Może wreszcie przyłożyliby sie do roboty. Puścić z torbami następni będą uważać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co to jest zkopyta

    sss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    I dlaczego się rusza?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Było nie głosować na JM

    KRK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Faktycznie z kopyta, bo Igołomska nadaje się co najwyżej dla koni. Urzędnicy z ZIKIT/ZDMK nie tracą dobrych humorów, w końcu za nimi kolejna zamiana pieczątek.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ZUE

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Zue prowadzi inwestycje i nie dotrzymuje terminów? Niemożliwe

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Założenia były dobre

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    "Podłoże odmienne od zakładanego". Czy przy inwestycji za 200 000 000 zł nie wykonuje się żadnych badań geologicznych? Tylko zakłada się, że wszystko będzie ok? W artykule brakuje mi informacji od...rozwiń całość

    "Podłoże odmienne od zakładanego". Czy przy inwestycji za 200 000 000 zł nie wykonuje się żadnych badań geologicznych? Tylko zakłada się, że wszystko będzie ok? W artykule brakuje mi informacji od kiedy i w jakiej wysokości rozpoczną być naliczane kary za nieterminowość. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zjazd z autostrady

    Kierowca bombowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    A co ze zjazdem z A4 w Bieżanowie (od strony Katowic). Wymieniona nawierzchnia i od dwóch tygodni zwężenie do jednego pasa i brak jakichkolwiek prac. Brakuje tylko linii!! A caly czas generuje to...rozwiń całość

    A co ze zjazdem z A4 w Bieżanowie (od strony Katowic). Wymieniona nawierzchnia i od dwóch tygodni zwężenie do jednego pasa i brak jakichkolwiek prac. Brakuje tylko linii!! A caly czas generuje to korki....zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MAMY WOLNOAMERYKANKE

    nana (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    KRAKOWIANIE WYBRALI PONOWNIE DZIADKA MAJCHRO NA PREZYDENTA NO TO MAMY POWTORKE Z KABARETU MINIONYCH LAT ,KIEDY TEN NAROD POD WAWELEM ZMONDRZEJE ,I ZACZNIE WYBIERAC LUDZI MADRYCH I PRACOWITYCH A NIE...rozwiń całość

    KRAKOWIANIE WYBRALI PONOWNIE DZIADKA MAJCHRO NA PREZYDENTA NO TO MAMY POWTORKE Z KABARETU MINIONYCH LAT ,KIEDY TEN NAROD POD WAWELEM ZMONDRZEJE ,I ZACZNIE WYBIERAC LUDZI MADRYCH I PRACOWITYCH A NIE KLAMCÓW I OBIBOKÓW.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jest po wyborach

    JABRO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    W KRAKOWIE MAMY NAJBARDZIEJ NIEUDACZNA BANDE PSEUDO URZEDNIKÓW OD DRÓG ,KIEDY KTOS MADRY ROZWALI TO TOWARZYSTWO I ZACZNIE DZIAŁAC NORMALNIE ,LUDZIE ILE LAT MOZNA PRZEKŁADAC I ODKŁADAC DECYZJE ILE...rozwiń całość

    W KRAKOWIE MAMY NAJBARDZIEJ NIEUDACZNA BANDE PSEUDO URZEDNIKÓW OD DRÓG ,KIEDY KTOS MADRY ROZWALI TO TOWARZYSTWO I ZACZNIE DZIAŁAC NORMALNIE ,LUDZIE ILE LAT MOZNA PRZEKŁADAC I ODKŁADAC DECYZJE ILE LAT MOZNA ROBI PARE KILOMETRÓW DROGI ,ZARZAD DROGOWCÓW W KRAKOWIE JEST DO LIKWIDACJI ,LEPIEJ NIE MIEC DROG I TYCH NIEUDACZNYCH PSEUDO PRACOWNIKÓW ,PRZYNAJMNIEJ NIE BEDZIEMY NIKOGO OBWINIAC.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Zostały wykonane ekspertyzy w wyniku których stwierdzono, że podłoże odmienne jest w stosunku do za

    jasiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

    Czy to oznacza, że nie było badań geologicznych PRZED wykonaniem projektu?
    Strach się bać. Strach będzie jeździć. Za coś takiego powinny głowy polecieć w ZIKiT lub ją aktualnie zastępującej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Krakoskie" problemy, krakoski Prezydent na niby

    KRK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    Chcieliście "sprawdzonego Prezydenta", to go macie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    krakoskie problemy.....krakoski prezydent na niby

    XyX (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    No pewnie jakby była Wasserman to wszyscy by mieli wanny z masażem.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY