
prof. Tomasz Nałęcz, doradca prezydenta ds. historii i dziedzictwa narodowego. Hymn i orzeł to coś, co integrowało kibiców i patriotów. Te dwa symbole w chwili zwycięstwa wzruszają nie tylko zagorzałych kibiców, ale większość Polaków. Szkoda, że miejsce na logo firmy produkującej sprzęt się znalazło, a na orła nie. Znów zachowaliśmy się jak sprzedajna dama. Potępiam to, bo chciałbym, żeby orzeł grał nam w sercach i latał nad stadionami!

prof. Tomasz Gąsowski, historyk; Od XIII wieku orzeł to symbol Polski i Polaków, nawet w czasach gdy państwo nie istniało. Dziś już w szkołach nie uczymy "Kto ty jesteś? Polak mały. Jaki znak twój? Orzeł biały". Ale orzeł w nas jest. Przykre jest to dążenie do usuwania symboli, komercjalizacja. Czy naszym jedynym symbolem mają być gwiazdki Unii?

prof. Józef Lipiec, etyk, filozof sportu; To jest drużyna Polski, a nie drużyna PZPN. Nie rozumiem, dlaczego orła ma zastąpić logo. Pozostaje mieć nadzieję, że to efekt przeoczenia, a nie celowe działanie. Nam się wydaje, że PZPN długo myśli nad każdą decyzją. W rzeczywistości bywa inaczej, a akurat ta decyzja to przykład czystej bezmyślności.

Jerzy Fedorowicz, poseł, aktor, reżyser, kibic; Rozumiem nowy design i rozumiem dążenie do nowoczesności, ale orzeł to nie tylko tradycja. To symbol Polski i tak się kojarzy kibicom. Byłem kapitanem reprezentacji parlamentarzystów w piłce nożnej i do dziś mam tę koszulkę z orłem. Dla mnie to symbol, tak samo jak flaga, którą jutro wywieszę.