FLESZ - Branża transportowa tonie w długach

- Za rok sytuacja w tym miejscu zmieni się diametralnie na korzyść kierowców. Budowa zgodnie z podpisaną umową potrwa 9 miesięcy, przy czym 3-miesięczny okres zimowy nie będzie wliczany do czasu przeznaczonego na realizację inwestycji - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pod estakadami kolejowymi w centrum Krakowa powstanie park! ...
W ramach inwestycji przewidziana jest przebudowa istniejącego skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Przebudowana zostanie też droga gminna nr 603511K (ul. Wapowskiego). Natomiast wybudowane zostaną: droga gminna nr 600947K, ciągi dla pieszych i pieszo-rowerowe, zjazdy indywidualne, trzy zatoki oraz przystanki komunikacji autobusowej. Rozbudowane i wybudowane będą sieci: gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej. Powstanie też kanał technologiczny i oświetlenie uliczne.
Istniejące skrzyżowanie zlokalizowane jest przy granicy Krakowa i Skawiny. Krzyżują się tu obwodnica Skawiny w ciągu DK44, ulice Krakowska w Skawinie oraz Skotnicka w Krakowie, czyli główne trasy komunikacyjne dla ruchu lokalnego oraz tranzytowego w kierunku Oświęcimia. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina. - W czasie szczytów komunikacyjnych natężenie ruchu wynosi tutaj ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. By usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo, niezbędna jest przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe dwupasowe - dodaje Iwona Mikrut.
Kalendarium inwestycji:
- - 29 maja 2020 r. został złożony wniosek o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- - 17 marca 2021 r. Wojewoda Małopolski wydał decyzję ZRID i niezwłocznie przystąpiliśmy do przygotowania dokumentacji przetargowej.
- - 29 marca 2021 r. został ogłoszony przetarg.
- - 14 czerwca 2021 r. wybrana została najkorzystniejsza oferta.