https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa kontrowersyjnej Trasy Łagiewnickiej w Krakowie

Arkadiusz Maciejowski
fot. archiwum
Już w przyszłym tygodniu, dokładnie 22 lutego, rozpocznie się w Krakowie jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat. Budowa Trasy Łagiewnickiej rusza jednak momencie, gdy w stolicy Małopolski trwa dobudowa torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W stolicy Małopolski dojdzie więc do kumulacji dwóch wielkich inwestycji. To automatycznie oznacza też kumulację utrudnień zarówno dla pasażerów komunikacji miejskiej jak i kierowców. I to przez trzy lata. Bo zakończyć mają się dopiero w 2020 roku! A w między czasie prowadzone będą przecież też inne – mniejsze, potrzebne, ale równie uciążliwe prace. Chociażby przy przebudowie al. 29 listopada czy modernizacji trasy tramwajowej w kierunku Bronowic.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,7 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach jej budowy powstanie m.in. cztery tunele drogowe, ścieżki rowerowe a także nowa linia tramwajowa od ul. Zakopiańskiej do pętli w Kurdwanowie.

Pierwsze zmiany organizacji ruchu w związku z prowadzonymi robotami mogą pojawić się już wiosną, np. na ul. Turowicza. I z miesiąca na miesiąc będą one się powiększać. W wakacje, na ponad miesiąc całkowicie zablokowana może zostać m.in. wspomniana pętla na Kurdwanowie. Planowane są również zwężenia na ul. Zakopiańkiej, na której już teraz tworzą się wielkie zatory. Do utrudnień na południu miasta dojdą oczywiście te wprowadzane przez kolejarzy w centrum i na północy miasta.

Duże zastrzeżenia wśród mieszkańców budzi również fakt, że Trasa Łagiewnicka, będzie mogła w pełni spełniać swoją rolę – odciążając m.in. Aleje Trzech Wieszczów – dopiero w momencie, gdy powstaną dwa pozostałe fragmenty III obwodnicy Krakowa, czyli Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka. Na ich budowę wciąż nie ma jednak zabezpieczonych pieniędzy a na dodatek pojawiają się kuriozalne problemy z przygotowywaną dokumentacją.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 8. Czym określamy słowo Fiakier?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nt
prawie 1 mld złotych za 3,7 km drogi. Panujący JM zdążył jeszcze przed zakończeniem swojego żenującego panowania na którym stał się najbogatszym z prezydentów miast uruchomić jeszcze w ekspresowym tempie to przewalenie tak gigantycznych pieniędzy jakim jest budowa trasy łagiewnickiej. Trasy tramwajowe czekają na realizację dziesiątki lat. Na przystanki kolei aglomeracyjnej (jeden kosztuje ok 15 mln zł czyli za trasę łagiewnicką można by wybudować ich uwaga 60) nie ma pieniędzy. Generalnie grzęźniemy w korkach bo generalnie nic się nie da ale wybudować 3,7 km drogi za mld zł da się. Kończ waść wstydu oszczędź.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska