https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ryanair codziennie odwołuje kilkadziesiąt lotów. I tak do końca października

Aleksandra Gersz AIP
Krzysztof Kapica/Polska Press
Planowanie podróży po Europie liniami irlandziego przewoźnika przypomina obecnie rosyjską ruletkę. Nawet w ostatniej chwili może bowiem okazać się, że z podróżny nici gdyż lot został właśnie odwołany. Taka przykra przygoda ma spotkać w ciągu najbliższych szesciu tygodni prawie 300 tys. podróżnych.

Przedstawiciele Ryanaira, tanich linii lotniczych, które operują również w Polsce, poinformowali w piątek, że do końca października odwołają 2 proc. lotów. Ma to poprawić punktualność, która na początku sierpnia spadła poniżej 80 proc. Irlandzki przewoźnik chce osiągnąć wcześniejszy poziom, czyli 90 proc.

Odwoływanie rejsów ma również związek z masowymi urlopami pilotów i stewardes, zaplanowanymi na koniec tego roku. Ryanair przesunął bowiem okres urlopowy dla pracowników z okresu kwiecień - marzec na styczeń- grudzień. W samą niedzielę przewoźnik skasował 82 loty.

Irlandczycy tną liczbę rejsów, licząc na poprawę punktualności

Jak podaje Reuters, decyzja Ryanaira dotknie do 285 tys. pasażerów, w tym Polaków, wśród których linie są bardzo popularne. Klienci przewoźnika narzekają jednak, że o odwołaniu swojego lotu dowiadują się w ostatniej chwili, a na Ryanaira spłynęła fala krytyki. „Jesteśmy w Krakowie, a Ryanair odwołał nasz lot do domu w poniedziałek, jak to? Jak wrócimy do domu?” - napisała na Twitterze brytyjska turystka cytowana przez BBC. „Nigdy nie polecę już Ryanairem! Wakacje od 27 września już zostały zepsute przez tę niepewność. Wstydź się, Ryanairze!” - napisała na Twitterze inna użytkowniczka Patricia Toth.

Ryanair informuje z kolei - również na Twitterze - że rejs odbędzie się normalnie, chyba że pasażer dostanie mejla lub telefon z informacją. Kenny Jacobs, przedstawiciel linii, powiedział, że poinformowano już wszystkich pasażerów, którzy mieli zaplanowany lot na okres do 20 września. - Radzimy naszym klientom, aby sprawdzili skrzynkę mejlową o adresie, który podali podczas rezerwacji - dodał.

W przypadku odwołania lotu z własnej winy przewoźnik proponuje zwrot pieniędzy (który musi być wypłacony w ciągu siedmiu dni) lub alternatywny lot, na który może nie być już jednak miejsca lub który może znacznie różnić się cenowo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Można również złożyć reklamację lub ubiegać się w sądzie cywilnym o odszkodowanie. Ryanair musi również zgodnie z prawem obowiązującym w Unii Europejskiej pokryć koszty ponoszone przez pasażerów w związku z odwołaniem lotu, m.in. nocleg w hotelu. W tym celu trzeba zachować jednak rachunki.

Może zaciekawią Cię te artykuły? Kliknij

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

l
leo
HA HA wielkie klamstwo odeszlo sporo pilotow do innych przewoznikow
M
Mateusz

To co piszecie to bzdury... Odwołania lotów wiążą się z upadającym Air Berlin, który wówczas odwołał większość swoich połączeń. Ryanair chce wykorzystać okazję i odebrać je spółce AirBerlin.

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska