Według danych GUS, liczba turystów korzystających z noclegowych obiektów turystycznych w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2017 roku wzrosła w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej o 1,5 mln, co stanowi wzrost o 6 procent.
Wciąż brakuje hoteli w największych miastach
Polski rynek hotelarski wciąż jest rynkiem rozwijającym się, choć liczy już ponad 2,7 tys. skategoryzowanych obiektów hotelowych, które oferują łącznie ponad 135 tys. pokojów hotelowych.
To wciąż niewiele, porównując z rynkami Europy Zachodniej i liczbą pokojów hotelowych przypadających na mieszkańców danego państwa. Duży potencjał inwestycyjny wykazują niezmiennie największe aglomeracje w kraju, przede wszystkim Warszawa, gdzie rynek hotelowy w przeciągu najbliższych trzech lat powiększy się o ponad 5 tys. pokojów. Dynamicznie rozwija się Kraków. W stolicy Małopolski ma zostać otwarty m.in. duży hotel Puro na Kazimierzu, powstający na rogu ulic Przemyskiej i Halickiej, z ponad 200 pokojami, hotel Radisson Red z 230 pokojami oraz hotel B&B Kraków Centrum ze 130 pokojami.
Kraków. Te hotele zasługują na więcej niż 5 gwiazdek! [TOP 1...
Powstaną ponadto dwa butikowe hotele Ferreus oraz H15 łącznie ze 140 pokojami.
W centrum Krakowa, przy ulicy Stradomskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu rozpoczęła się budowa hotelu AngelStradom, lifestylowej marki Autograph Collection Hotel, należącej do Marriott International, ze 125 pokojami który będzie pierwszym obiektem tej ekskluzywnej linii w Polsce. W tym roku rozpocznie się też budowa hotelu Best Western Balice Airport.
W stolicy wciąż jest miejsce dla nowych placówek wszystkich kategorii. Specjaliści zauważają, że do niedawna na warszawskim rynku dominowali klienci biznesowi, teraz Warszawę coraz liczniej odwiedzają turyści, których jest już ponad 10 mln rocznie.
Inwestorzy szukają niszy
Nowym trendem rynkowym, jak zauważają eksperci Walter Herz, jest coraz większe zainteresowanie - inwestorów działających w segmencie hotelowym i międzynarodowych franczyzodawców - mniejszymi ośrodkami miejskimi w Polsce.
Jako przykład wymieniają realizację obiektu hotelowego w rewitalizowanej fabryce fortepianów w Kaliszu. W jej miejscu powstaje kompleks biurowo-hotelowo-kulturalny Calisia One, w którym w tym roku ma zostać oddany do użytku hotel z ponad 100 pokojami, działający pod marką Hampton by Hilton. Z kolei w Oświęcimiu w hotelu Hampton by Hilton znajdzie się 120 pokojów.
Nowe obiekty międzynarodowych marek powstają też w polskich kurortach oraz miejscowościach wypoczynkowych, m.in. hotel Radisson Blu w Zakopanem ze 158 pokojami i 68 apartamentami oraz hotel Hilton Garden Inn w Kołobrzegu. Eksperci Walter Herz zwracają uwagę, że w strukturze polskiej bazy hotelowej przeważają hotele indywidualne, których właścicielami są polskie firmy, zajmujące się samodzielnie ich prowadzeniem.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
Follow https://twitter.com/dziennipolski