
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E - 565 egzemplarzy
Ford Mustang Mach-E zadebiutował w listopadzie 2019 roku, zaś na rynek trafił w 2020 roku. wygląd inspirowany protoplastą głównie z tyłu, co widać po lampach, a także pod kątem sylwetki nadwozia z profilu. Sylwetka opada bowiem delikatnie ku tyłowi niczym w Fastbacku, jednak jest to tylko sprytny zabieg stylistów, bowiem dach biegnie prosto, jednak nie ma on koloru nadwozia. Samochód jest pozbawiony do tego logotypów Forda - zamiast tego, z przodu pojawiło się logo mustanga znane z oryginalnego, sportowego modelu. Elektryczny crossover Forda nie ma klamek - zamiast tego, zamontowano uchwyty przy słupkach drzwi. Mierzący 4,7 metra długości, 1,88 m szerokości i 1,6 m wysokości samochód zmieści 5 osób, zaś bagażnik pomieści 407 litrów (przedni dodatkowe 100 l). Kabina przypomina Teslę Model 3 (dominuje w niej 15,5-calowy pionowy ekran dotykowy), jednak przed kierowcą znalazł się niewielki wyświetlacz wskazników. Rozstaw osi liczy 2972 mm.
Bazowy Mustang Mach-E z napędem na tylną oś i silnikiem o mocy 269 KM kosztuje od 300 700 zł. Ma baterie o pojemności 75 kWh zapewniają 440 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Wariant tylnonapędowy Premium z większym pakietem (98 kWh) generuje 298 KM i oferuje już 610 km zasięgu. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i rozpędza się do 180 km/h. Wyceniono go na 340 000 zł. Odmiana Premium AWD z silnikiem o mocy 269 KM i bateriami 75 kWh kosztuje od 334 000 zł i oferuje 400 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Wariant Premium z bateriami 98 kWh, z mocą 351 KM i napędem na obie osie startuje z pułapu 372 000 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Topowy GT generuje 487 KM, ma napęd na obie osie i baterie o pojemności 98 kWh, zapewniające 490 km zasięgu. Wyceniono go na 417 000 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Tesla Model 3
Tesla Model 3 - 576 egzemplarzy
Najpopularniejszym nowym samochodem elektrycznym w Polsce jest Tesla Model 3, która sprzedała się w liczbie 572 sztuk od stycznia do września bieżącego roku. Bazowy model Tesli zadebiutował w 2016 roku, zaś do produkcji trafił w 2017 r. Auto jest liftbackiem klasy średniej, mierzy 4690 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2875 mm. Bagażnik pomieści 425 litrów. Już w dniu prezentacji firma Tesla przyjęła tysiące zamówień na dostawę Modelu 3, pomimo faktu, że część zamawiających nie zdążyło nawet zobaczyć nowego samochodu. W czasie prezentacji auta, w ciągu niecałych 24 godzin przyjęto ponad 115 000 zamówień na nowy model. W dzień po oficjalnej prezentacji liczba zamówionych sztuk wynosiła ponad 180 000, co jest rekordem złożonych zamówień w ciągu jednego dnia spośród wszystkich produktów. W ciągu tygodnia od prezentacji liczba zamówionych sztuk wzrosła do 325 000. Model 3 ma zapewnić wystarczająco dużo miejsca, aby mogło w nim komfortowo podróżować 5 osób.
Z powodu różnic w systemie chłodzenia pomiędzy samochodami elektrycznymi a spalinowymi, w Modelu 3 zrezygnowano z frontowego "grilla". Tesla Model 3 jest 5-osobowym sedanem o specyficznym sposobie mocowania klapy bagażnika (zawiasy znajdują się po bokach tylnej szyby). Producent deklaruje bardzo niski współczynnik oporu powietrza (Cx) wynoszący 0,23. Stylistyka nawiązuje do większego Modelu S. Kokpit samochodu jest określany jako "minimalistyczny". Większością funkcji samochodu steruje się poprzez ekran dotykowy o przekątnej 15,4 cala umieszczony na konsoli środkowej, na wysokości kierownicy. Dwa dodatkowe przełączniki znajdują się na ramionach kierownicy. Zwraca uwagę całkowity brak wskaźników przed kierowcą. Prędkość wyświetlana jest tylko na ekranie centralnym, w jego lewym górnym rogu. Auto oferowane jest z opcjonalnym autopilotem (39 000 zł).
Bazowa Tesla Model 3 ma jeden silnik elektryczny, napęd na tylną oś i oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 s i prędkość maksymalną 225 km/h. Zasięg wynosi 491 km według cyklu WLTP. Auto kosztuje od 244 990 zł. Odmiana Long Range ma już dwa silniki, napęd na obie osie i oferuje zasięg na poziomie 602 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna to 233 km/h. Wariant ten kosztuje od 284 990 zł. Najszybsza odmiana Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s i rozpędza się do 261 km/h. Oferuje 547 km zasięgu i ma dwa silniki elektryczne oraz napęd na obie osie. Wyceniono ją na 305 990 zł.