Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
FLESZ - Szybciej nie znaczy lepiej?
- To najkorzystniejsza oferta w przetargu na przebudowę istniejącego skrzyżowania drogi krajowej nr 44 w Skawinie z ulicami Krakowską i Skotnicką - informuje Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w oddziale GDDKiA w Krakowie.
Przypomnijmy, do przetargu stanęło siedmiu wykonawców. Wszyscy zaproponowali skrócenie czasu potrzebnego na wykonanie zadania o dwa miesiące.
- Oznacza to, że budowa potrwa dziewięć miesięcy od momentu podpisania umowy, a nie jedenaście, jak zakładano. Trzymiesięczny okres zimowy nie będzie wliczany do czasu przeznaczonego na realizację inwestycji. Jeżeli nie wpłyną odwołania od wyboru wykonawcy, zostanie z nim podpisana umowa - dodaje Iwona Mikrut.
Należy się więc spodziewać, że za rok kierowcy będą pokonywać to skrzyżowanie nowym rondem turbinowym, na które będzie wjazd z trzech dróg: ul. Skotnickiej w Krakowie, Krakowskiej w Skawinie oraz obwodnicy Skawiny.
Droga krajowa nr 44 jest jedną z głównych dróg prowadzących z Krakowa do Oświęcimia, na Śląsk, a także wielu firm w Skawinie.
Teraz, zwłaszcza w godzinach szczytu, na drodze tej w obu kierunkach tworzą się wielokilometrowe korki, a wyjazd z obwodnicy na drogę krajową 44 też jest niezwykle trudny. W ciągu godziny przejeżdża tędy ponad trzy tysiące pojazdów.
Cała inwestycja, oprócz budowy ronda turbinowego, obejmuje też m.in. przebudowę ul. Wapowskiego i instalacji podziemnych, budowę nowej drogi gminnej, ciągów dla pieszych i rowerzystów, oświetlenia ulicznego. Powstaną też trzy zatoki autobusowe.
[polecane]21374759,21359709,21250417,21344211,20849541,21333977[/polecane]
