FLESZ - Zmiany dla kierowców od lipca 2020 r.

Pojazd został bardzo dopracowany. Od pozostałych aut w gamie Skody odróżnia się charakterystycznymi trójkątnymi reflektorami, podobnymi nieco do tych, jakie montowane były w poprzednim modelu Seata Leona. W Scali lepiej jednak korespondują one z głębokimi przetłoczeniami przedniej maski.
Osoby chętnie wykorzystujące smartfony docenią również zastosowaną w samochodzie aplikację Skoda Connect, dostępną także w pojazdach Audi i Volkswagena. Dzięki niej można nie tylko zamknąć i otworzyć samochód, ale także dowiedzieć się ile pozostało nam jeszcze paliwa w baku.
Za sprawą funkcji lokalizacyjnej możemy znaleźć samochód na parkingu, uruchamiając zdalnie klakson i światła awaryjne. Auto już w standardowej wersji Activ wyposażone jest w prawie wszystkie systemy bezpieczeństwa, łącznie z systemem przeciwuderzeniowym Front Assist oraz asystentem pasa ruchu Lane Assist. Olbrzymim walorem topowej wersji jest m.in. duży ekran cyfrowego kokpitu, który wyświetla wskaźniki w wielu konfiguracjach (jednym z wariantów ustawienia jest duży obraz mapy systemu nawigacyjnego widoczny w miejscu zegarów).
Bardzo pozytywnie zaskakuje trzycylindrowy, 1-litrowy silnik o mocy 115 KM. Jest dynamiczny. Z łatwością też rozpędza samochód do 200 km/h. Skoda Scala pali niewiele. Przy prędkości 90 km na godzinę 4-4,5 l na 100 km, 140 km na godzinę - 6,7 l, a w mieście- około 7 litrów.
Auto ma również sporo podręcznych, bardzo praktycznych schowków. Dysponuje też potężną przestrzenią bagażową. Bagażnik o pojemności 467 l jest jednym z największych w klasie kompaktowych hatchbacków.