Listopadowa liczba rejestracji oznacza 28-procentowy spadek w zestawieniu z październikiem tego roku, ale jeśli porównamy jedenasty miesiąc 2017 do listopada 2016 - mamy w Polsce wzrost o 54%, wynika z danych agencji Martin & Jacob monitorującej rynek rolniczy.
- Sprzedaż na rynku przyczep zaczyna spadać, co jest naturalne dla tego rynku w okresie zimowym. Zadziwia jednak prężność Pronaru, który małymi krokami zwiększa swoje udziały rynkowe. Niewiele zabrakło, żeby udział rynkowy tego producenta osiągnął magiczną barierę 50% – mówi Mariusz Chrobot z firmy Martin & Jacob.
Pronar, niezmienny lider wśród marek rejestrowanych przyczep, miniony miesiąc zakończył wynikiem 126 sztuk. Jak wskazuje agencja, "mimo że taka sprzedaż oznacza dla producenta 18% spadek w porównaniu z październikiem, to utrzymuje on tempo wzrostu w porównaniu z 2016 rokiem". Wielton, to marka, która tym razem zajęła drugie miejsce. Jej przyczep zarejestrowano 26, kolejny był Metal-Fach - 25 sztuk.
Najchętniej kupujący sięgali to segment 10-13 ton (73 przyczepy w listopadzie). Przodującymi w zakupach województwami były Lubelskie (35) i Łódzkie (34).