https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tędy wjeżdża do Krakowa najwięcej samochodów. Które to drogi?

Bartosz Dybała
Według pomiarów przeprowadzonych w październiku 2017 r. do Krakowa w ciągu doby wjeżdżało ok. 247 tys.
Według pomiarów przeprowadzonych w październiku 2017 r. do Krakowa w ciągu doby wjeżdżało ok. 247 tys. Anna Kaczmarz
Codziennie do Krakowa wjeżdża ok. 247 tys. samochodów. To w dużej mierze mieszkańcy okolicznych gmin, którzy pracują czy uczą się w Krakowie, lub po prostu załatwiają tutaj inne swoje sprawy. Nie brakuje również kierowców spoza regionu, którzy przyjeżdżają do stolicy Małopolski, lub przez nią przejeżdżają tranzytem. Sprawdziliśmy, na której wjazdowej trasie do Krakowa natężenie ruchu jest największe.

FLESZ - Ruszyły szczepienia przeciw COVID-19

Dane pochodzą z pomiarów, jakie przeprowadziło miasto. Ujmują kompleksowo wszystkie wloty do Krakowa.

Według pomiarów przeprowadzonych w październiku 2017 r. do Krakowa w ciągu doby wjeżdżało ok. 247 tys. samochodów. Zmierzona w 2017 r. wielkość ruchu wyjazdowego w dobie była zbliżona do ruchu wjazdowego i wyniosła ponad 244 tys. pojazdów na godzinę.

Z ogólnej liczby wjeżdżających do miasta pojazdów 40 334 to samochody, przejeżdżające przez Kraków tranzytem.

Wloty najbardziej obciążone ruchem tranzytowym to:

  • A4 (z kierunku Katowic) - 8070 poj./24 godz.
  • A4 (z kierunku Tarnowa) - 6646 poj./24 godz.
  • DK7 (ul. Zakopiańska) - 5788 poj./24 godz
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 stycznia, 15:54, Franek i Gryga:

Należy wymalować na autostradach zwężenia, porobić parkingi na prawym pasie a środkowy pas przeznaczyć na ścieżkę rowerową.

Oni naprawdę by tak urządzili ruch na autostradzie, bo w Krakowie już tak to wygląda. Po działanich tych urzędników uważam że osoby na takich stanowiskach powinny być przebadane psychiatrycznie. Przez te zmiany znacznie wzrosło mi spalanie , ciągle jestem zmuszony do hamowania i rozpędzania samochodu na tych zwężeniach i za cholerę nie da się wstrzelić w zieloną falę na swiatłach. Dzięki tym geniuszom miliony samochodów wywala na drogi pył z klocków hamulcowych i emituje zdecydowanie więcej spalin w skutek ciągłego rozpedzania samochodu.Co do głównej emisji to bez rezygnacji z paliw kopalnych do ogrzewania w nie ma szans na czyste powietrze w Krakowie.Lubie rower ale mój instynkt samozachowawczy podpowiada mi chcesz żyć to zostaw rower na ciepłą porę roku bo nałapiesz pięć razy więcej tego syfiastego powietrza i umrzesz na raka. Nie słucham pajaców i mam swoje zdanie.

F
Franek i Gryga

Należy wymalować na autostradach zwężenia, porobić parkingi na prawym pasie a środkowy pas przeznaczyć na ścieżkę rowerową.

K
Kabaret

240 tys. dziennie proszę podać pojemność tych budowanych parkingów ,które maja ten problem rozwiązać. Wychodzi ,że to kabaret.

Z
Zbigniew Rusek

Lepiej, żeby wyjeżdżali z Krakowa.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska