Vany przez długi czas były poszukiwaną nowością na rynku. Dzisiaj jednak, w obrębie gamy tego samego producenta, o czym przekonuje przykład samego Renaulta, zaczynają ustępować samochodom inspirowanym pojazdami terenowymi (Kadjar, Koloes, Captur, Scenic...). Czy słusznie? Proces ten na pewno nie powinien dotyczyć modelu Espace, który - moim zdaniem - jest autem dużo bardziej uniwersalnym.
Nie ustępuje innym, a nawet ich przewyższa
Producent zrobił nim zresztą ukłon w kierunku osób zainteresowanych SUV-ami. Auto jest bowiem zawieszone o cztery centymetry wyżej (prześwit nadwozia to 16 cm) i ma wyraźnie spłaszczoną sylwetkę, dzięki czemu stała się ona dużo bardziej opływowa i dynamiczna.
Espace podoba się, o czym świadczy zainteresowanie nim na ulicach. Jest eleganckie, nowoczesne i przestronne. Nowy Renault Espace jest dużym samochodem. Ma wymiary zbliżone do Espace IV w wersji Grand. Długość całkowita to 485,7 cm, szerokość - 188,8 cm, wysokość - 167,7 cm.
Komfort z segmentu premium
Jest to auto bardzo komfortowe. Zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Siedząc za kierownicą nie czujemy, że mamy za sobą sporą przestrzeń transportową. Chowane w podłodze fotele w trzecim rzędzie siedzeń pozwalają uzyskać idealnie płaską podłogę bagażnika o objętości do 2035 litrów.
Espace ma cztery skrętne koła. Kierunkiem skrętu tylnych steruje przy prędkości do 50 km na godz. układ jezdny 4CONTROL (skręt kół tylnych odbywa się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich). Efektem jest mniejszy promień zawracania. Bardzo dobrze, pod kontrolą elektroniki, pracuje zawieszenie, dostosowujące swe działanie, w sposób ciągły (do stu razy na sekundę), do stanu nawierzchni, warunków jazdy, a także ruchów kierownicą.
Regulacja większości ustawień dostępna jest za pośrednictwem 8,7-calowego, centralnego ekranu, obsługiwanego przez system wielofunkcyjny MULTI-SENSE. Personalizować możemy również LED-owe podświetlenie wnętrza, które dostosowuje się do każdego z trybów jazdy (Eco, Komfort, Neutralny i Sport). Dodatkowo kierowca ma do wyboru indywidualny tryb Perso.
Bezpieczną jazdę wspomaga elektronika, m.in. aktywny system wspomagania nagłego hamowania, kontrola pasa ruchu i bezpiecznej odległości. Atutem są inteligentne reflektory LED Pure Vision, wyposażone w pełną automatykę. Nowość to dynamiczny, oszczędny silnik wysokoprężny Blue dCi 200 EDC o mocy 200 KM, który spala na trasie ok. 6,5 l oleju napędowego na 100 km, a w mieście - ok. 8 l.
WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU - Teatr Łaźnia Nowa
