Wykonawca rozpoczął działania związane z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRiD). Rozpoczęcie prac związanych z budową tego zadania planowane jest w czwartym kwartale 2018 r." - informują urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
To jedna z najważniejszych miejskich inwestycji. Połączy ona północną część Krakowa z centrum. W jej ramach zostanie wybudowane torowisko o długości około 5,5 km oraz 5 km jezdnia. Projekt zakłada oprócz budowy linii tramwajowej także rozbudowy ulic: H. Pachońskiego, Siewnej, Bociana. Dodatkowo w ramach robót wybudowany zostanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa – od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.
Tak dawniej podróżowało się po Krakowie [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
W ramach prac ujęta została również budowa nowych obiektów: tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad potokiem Sudoł, kładki dla pieszych na wysokości ul. Szopkarzy i W. Danka, mostów na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka, wiaduktu pod linią kolejową z przeznaczeniem dla tramwajów, rowerzystów i pieszych.
W ramach inwestycji powstaną trzy parkingi typu park&ride, przy pętli na Górce Narodowej (300 miejsc) i dwa mniejsze na około 100 samochodów (jeden na wysokości pętli Krowodrza Górka, drugi w rejonie ul. Szopkarzy przy ul. H. Pachońskiego).
Zakończenie prac planowane jest na czwarty kwartał 2020 r. Całkowity koszt to około 380 mln zł.
Obecnie opracowany został projekt budowlany dla tej inwestycji. Został on przygotowany za zlecenie wykonawcy (Konsorcjum firm, lider - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., partner - Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.) przez biura projektowe: AUTOSTRADA II z Katowic (lider), MP-MOSTY Sp. z o.o. z Krakowa, ARCADIS Sp. z o.o. z Warszawy). Nad projektem czuwał 72 osobowy zespół.
- Prace projektowe uwzględniły prośby mieszkańców, np. na skrzyżowaniu ulic Białoprądnickiej i Pachońskiego mieszkańcy zwrócili uwagę, aby przy projektowaniu maksymalnie odsunąć się od istniejącej zabudowy, takie rozwiązanie zastosowano. Zmodyfikowany został także zjazd na ul Bociana. Przy okazji prac zostanie on poszerzony, aby pojazdy ciężarowe mogły się po nim poruszać – dodaje Łukasz Musioł z Biura Projektowego AUTOSTRADA II.
Budowa KST etap III jest kluczową inwestycją dla mieszkańców tej części miasta. Została zaprojektowana z uwzględnieniem rosnących potrzeb transportowych Krakowa. Projekt jest tak przystosowany, aby można było realizować 520 kursów na dobę – powiedział Andrzej Mikołajewski, Dyrektor Naczelny Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
