Rynek diet pudełkowych nie zwalnia tempa
Catering dietetyczny Pomelo podsumowuje pierwszy kwartał roku 2021
Rynek cateringu dietetycznego to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów biznesu w Polsce. W 2017 roku jego wartość wynosiła 650 mln złotych, zaś w 2020 wzrosła do około 1 miliarda złotych. Okres od stycznia do końca czerwca był zwykle okresem najwyższego zapotrzebowania na diety pudełkowe. Tendencja ta nadal się utrzymuje, a potwierdzeniem jej są wyniki finansowe, które osiągnął catering dietetyczny Pomelo w pierwszym kwartale roku 2021.
– W marcu 2020 roku przychód wynosił 2,1 mln złotych, a w tym roku jest to 3,1 mln złotych – podsumowuje Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny cateringu Pomelo.
Podwajają obroty
Na rynku działa prawo podaży i popytu - rynek rośnie, rozwija się, więc równocześnie rośnie konkurencja. Klient ma coraz większą wiedzę i coraz wyższe wymagania. Wiele firm próbuje otwierać catering jako dodatkowe źródło dochodu. Szybko jednak z tego rezygnują. To biznes, któremu trzeba poświęcić się w 100%. Chcąc się utrzymać na rynku należy sprostać wymaganiom, jakie stawiane są przed tą branżą i wprowadzać rozwiązania, które będą odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
Coraz większą popularnością cieszą się również diety wykluczające spożycie mięsa, wybiera je 25% naszych klientów - mówi Anna Foszer, właścicielka cateringu Pomelo.
NEWSY DNIA. Kliknij i przeczytaj!
Branża podsyca zainteresowanie, zainteresowani wzmacniają branżę
Branża się rozwija, a wraz z nią rośnie również zainteresowanie konsumentów szeroko rozumianym zdrowym stylem życia. Informacji dotyczących zagadnień z nim związanych najczęściej poszukują w internecie. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Catering Pomelo uruchomił własny format podcastów. Jego celem jest dostarczenie użytkownikom unikalnych treści z zakresu diety, aktywności fizycznej i zdrowia, popartych wiedzą i doświadczeniem zapraszanych do dyskusji ekspertów.
- Jako firma, która od lat wpływa na poprawę nawyków żywieniowych swoich Klientów obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia. Z drugiej strony rynek podcastów również rośnie w zaskakującym tempie. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla tego formatu. Jak wynika z danych Spotify w okresie od stycznia do czerwca 2020 roku wzrost ilości odtworzeń podcastów wyniósł 300% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Nasza nowa formułą łączy więc te dwa umacniające się wśród konsumentów trendy i dostarcza im dużo praktycznej wiedzy w coraz częściej wybieranej przez nich formule – mówi Bartłomiej Foszer.
