https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga kierowcy! Będą duże utrudnienia w ruchu na ulicy Igołomskiej

Arkadiusz Maciejowski
Trwa przebudowa ul. Igołomskiej
Trwa przebudowa ul. Igołomskiej Aneta Zurek / Polska Press
Od poniedziałku 20 stycznia wprowadzamy zmiany w organizacji ruchu na ul. Igołomskiej. Urzędnicy miejscy informują, że przejazd pod istniejącym wiaduktem kolejowym zostanie zawężony z dwóch do jednego pasa ruchu. Na miejscu ustawione zostaną tymczasowe sygnalizatory sterujące "wahadłem".

WIDEO: Krótki wywiad

Wiadukt najpierw zostanie zawężony, a potem etapowo wyburzony.

- Za tydzień od godziny 5:00 rozpocznie się wyburzanie przyczółku mostu. Ruch będzie się odbywał wahadłowo po pasie prowadzącym w kierunku centrum Krakowa. W kolejnej fazie przebudowy wiaduktu ruch zostanie przerzucony na sąsiedni pas prowadzący w kierunku ul. Brzeskiej, tak by drogowcy mogli zając się wyburzaniem i rekonstrukcją drugiego przyczółku. Prace potrwają do 31 maja br. - wyliczają urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

W ZDMK podkreślają, że połówkowe zamknięcie i późniejsze etapowe wyburzenie podpór - przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu samochodów - jest konieczne, ponieważ obiekt nie odpowiada standardom i parametrom budowanej ul. Igołomskiej.

- Dodatkowo pomiędzy nowymi nośnikami, które zwiększą światło tunelu, a tym samym liczbę pasów ruchu z jednego do dwóch w każdym kierunku - już teraz zbudowana zostanie docelowa podpora na środku jezdni. Prace będą też prowadzone nad wiaduktem. Tu rozebrane, a następnie odbudowane według nowej technologii zostanie przęsło mostu, po którym przez cały czas będzie się odbywał ruch pociągów - dodają w ZDMK.

Kolejna ważna zmiana dotycząca wiaduktu będzie związana z budową "nowej skrajni jezdni". - Już teraz wzdłuż ulicy Igołomskiej postawione zostały nowe znaki informujące o zakazie poruszania się pod wiaduktem pojazdów, których wysokość przekracza 3,7 m. Zakaz zacznie obowiązywać już za kilka tygodni - wyjaśniają urzędnicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 stycznia, 10:22, DD:

Od początku tej inwestycji myślę sobie że nie może być już gorzej... i co jakiś czas jednak urzędnicy pokazują nam że może... TYMCZASOWE betony które leżą 2 LATA 4km/h to prędkość maksymalna , teraz zwężenie... przypominam że to droga KRAJOWA

Obok płyt nowiutka nawierzchnia leży już ponad 5 miesięcy i uśmiecha się do kierowców , patrzcie jaka jestem ładna i równiutka , a wy rozwalajcie sobie zawieszenie bo nieudacznicy rządzą tym miastem i nie potrafią nic przypilnować , ale hajs co miesiąc się zgadza , najważniejsze . Wstyd ZDMK , tysiące samochodów codziennie niszczy zawieszenie a wy macie to w du..... !!!

D
DD

Od początku tej inwestycji myślę sobie że nie może być już gorzej... i co jakiś czas jednak urzędnicy pokazują nam że może... TYMCZASOWE betony które leżą 2 LATA 4km/h to prędkość maksymalna , teraz zwężenie... przypominam że to droga KRAJOWA

G
Gość

A co z wiaduktami na Łokietka i Prądnickiej?? Od dawna nic się tam nie dzieje!!

M
Marzena

W 2018 roku wykonawca przez pół roku nic nie robił, a goście z zikit, twierdzili, że wszystko idzie zgodnie z planem. Za tydzień się okazało l, że wykonawcy trzeba dołożyć 60 baniek, po niby trzeba utwardzic podłoże, bo zła ekspertyza była.

K
Kkk

Za 10 lat kur wy jej nie zrobią zenada

p
pol

nie wiem czy doczekam [wulgaryzm] końca tej przebudowy mam 45 lat...

H
Hutas

Jeszcze parę lat i może skończą.

Q
Qwerty

Za ten czas co oni się z tym babrają to w normalnym kraju zbudowano by 50 km autostrady

G
Gość

2 lata pie. przenia się z banalną rozbudową ulicy. Nie w górach, nie w bagnistym terenie, nie na pustyni i nie na morzu. Prosta qurwa droga i nie da się panie, no po prostu nie da. Polska myśl inżynierska i polska organizacja pracy. Jedno wielkie dziadostwo. A za 2 lata będę dziury łatać na tej drodze.

A oni chcą metro budować albo auto elektryczne, śmiech.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska