Uwaga kierowcy! Na nowo budowanej zakopiance znów pojedziemy "kawałeczkiem" nowej drogi [ZDJĘCIA]

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Krakowski oddział generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował właśnie, że drogowcy budujący ekspresową zakopiankę pomiędzy Rabką a Lubniem znów... zmienili organizację ruchu. Tym samym kierowcy zostali wpuszczeni na kolejny - tym razem króciutki - fragment nowej drogi.

- Zmiana nastąpi dzisiaj (18 grudnia) około godz.14 - mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy GDDKiA. - Wówczas nastąpi przekierowanie ruchu z DK47 ( Zakopianka ) pod budowany wiadukt. Kierowcy pojadą przez ok. 200 metrowy odcinek nowej jednej jezdni przyszłej S7, na Zbójeckiej Górze. W dalszej części ruch odbywał się będzie tak jak dotychczas.

Jak dodaje rzeczniczka zmiana organizacji ruchu spowodowana jest koniecznością rozebrania starej „Zakopianki” na tym odcinku, aby wykonać wykop pod jezdnię prawą S7 i MOP (miejsce obsługi podróżnych) Zbójecka Góra, a także najazdów na budowany wiadukt nad S7.

O tym na czym polega zmiana pokazujemy na zdjęciach w galerii z opisami

Niesamowite zdjęcia z budowy zakopianki. W tunelu szykuje si...

Wprowadzane zmiany dotyczą odcinka III S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój, na którym pomimo warunków zimowych trwają prace tak na obiektach mostowych jak i w części drogowej. Prace są kontynuowane przy zbrojeniach i betonowaniu na:

  • estakadzie nad potokiem Stachorówka, ciekiem bez nazwy DK28 oraz łącznicami węzła Skomielna (dł. 425 m),
  • najdłuższej estakadzie ( dł. 992 m) nad doliną, która jest jednocześnie przejściem dolnym dla zwierząt,
  • estakadzie nad ciekiem bez nazwy, DK7 oraz drogami lokalnymi w Skomielnej (dł. 281 m),
  • estakadzie w Radce Zdroju nad ciekiem bez nazwy, DK7 i drogą zbiorczą (dł. 407 m).

Fundamenty, podpory i konstrukcje oporowe obiektów inżynierskich ( mosty, wiadukty, estakady) na tym odcinku zostały wykonane w 100%, ustroje nośne w 99,8%, izolacje w 81,4 %. Prace wykończeniowe zrobione są w 39 %.

W ramach robót drogowych w minionym tygodniu kontynuowano wykonywanie: wykopów (DK47); nasypów (S7, DK7). Umacniano skarpy i dna rowów brukiem na podsypce cementowo piaskowej. Na skarpie nasypu montowano gwoździe gruntowe i dreny wgłębne. 98,5 % wykopów zostało już zrobione i 54,1 % nasypów. Ponad jedna trzecia części drogowej inwestycji ma podbudowę bitumiczną a 31,1 % warstwę wiążącą nawierzchni.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Pierwsza pomoc przy wypadkach drogowych. To musisz wiedzieć!

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Painter
Strzałeczki z painta made my day....
Dodaj ogłoszenie