Właścicielem budynku od 2005 roku są firmy GD&K Group i Verity Development. Kupiły go wtedy za 30 mln zł i przez lata starały się rozpocząć jego przebudowę. Z końcem marca przystąpią do budowy nowego budynku, który zastąpi „szkieletora”. Takie są warunki porozumienia z miastem po tym, jak firmy zapłaciły zaległe 2,7 mln zł opłat za użytkowanie wieczyste. Było to kompromisowe rozwiązanie, a jednym z warunków porozumienia było rozpoczęcie przebudowy „szkieletora” najpóźniej w kwietniu tego roku.
Inwestorzy zapowiadają, że budowa rozpocznie się jeszcze w tym tygodniu, a w pierwszej kolejności mają być wykonywane prace rozbiórkowe. Ze starego budynku pozostanie stalowa konstrukcja, która posłuży za szkielet elewacji.
Niedokończony biurowiec Naczelnej Organizacji Technicznej to jedna z najbardziej rzucających się w oczy krakowskich budowli i rodzaj negatywnego symbolu miasta. Budowa obiektu zaczęła się w 1975 roku, a po czterech latach przerwano ją z powodu braku pieniędzy. Od tego czasu budynek mający 92 metry wysokości stoi nieukończony i straszy swoim wyglądem. W najlepszym razie jest wykorzystywany jako ogromny stelaż na reklamy. Mieszkańcy przezwali go „szkieletorem” .
Teraz, za blisko 100 mln euro, budynek, który zmieni nazwę na „Unity Tower”, ma zyskać nowy blask. „Wieża Jedności” ma mieć 102,5 metra wysokości, liczyć 27 kondygnacji. Na nich znajdzie się powierzchnia biurowa do wynajęcia (w sumie 46 tys. mkw.), apartamenty mieszkalne oraz hotel. Na ostatnich kondygnacjach budynku ma się znaleźć przeszklony taras widokowy oraz restauracja i kawiarnia.
Już teraz można rezerwować powierzchnie do wynajęcia w „Unity Tower”. Ich cena nie jest na razie znana, ale można ją szacować na ok. 13-15 euro za metr.
Oprócz „Unity Tower” w pobliżu mają stanąć mniejsze budynki. Choć zniknięcie „szkieletora” zapewne cieszy mieszkańców, to jednak rodzą się obawy o paraliż komunikacyjny w tej części miasta. Do nowego kompleksu biurowo-usługowego codziennie przyjeżdżać do pracy może nawet 10 tys. osób, a to może wywołać problemy transportowe w rejonie ronda Mogilskiego. Przy powstającym budynku zaplanowano 400 miejsc parkingowych i 200 stojaków rowerowych.
