Wieliczka. Awantura o skrócenie trasy autobusu linii 244. Pasażerowie: Fatalna decyzja!

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Trasa "wielickiego" autobusu 244 zostanie skrócona do pętli "Nowy Bieżanów Południe" (od 1 października 2022). Zdaniem mieszkańców będzie to ogromnie niekorzystane dla pasażerów
Trasa "wielickiego" autobusu 244 zostanie skrócona do pętli "Nowy Bieżanów Południe" (od 1 października 2022). Zdaniem mieszkańców będzie to ogromnie niekorzystane dla pasażerów fot. Jolanta Białek
Trasa autobusu 244 (obecnie Wieliczka – Borek Fałęcki) zostanie skrócona od soboty 1 października – do pętli Nowy Bieżanów Południe. W Wieliczce zawrzało. Mieszkańcy są oburzeni projektem. Miasto zapowiada walkę o wydłużenie przejazdu 244 co najmniej do przystanku Bieżanowska. A Kraków przekonuje, że skrócenie trasy linii to rozwiązanie optymalne.

„Linia 244 zostanie przekierowana przez ulicę Teligi do Nowego Bieżanowa Południe. Częstotliwość kursowania linii zostanie wzmocniona w popołudniowych godzinach szczytu, linia będzie kursowała co 30 minut zamiast co około godzinę (po godz. 18 mają zostać dołożone tu po trzy kursy i w dni powszednie, i w weekendy – red.)” - poinformował we wtorek po południu (27 września) krakowski Zarząd Transportu Publicznego na swym fanpage’u.

Zapowiedź oburzyła wielu mieszkańców Wieliczki. W dziesiątkach komentarzy pod postem ludzie określają planowaną zmianę jako: fatalną, bez sensu, złą, skandaliczną. Nie ma ani jednej wypowiedzi, oceniającą tę korektę na plus.

Mieszkańcy piszą, że przez skrócenie trasy linii 244 stracą dogodny (albo i jedyny) dojazd do pracy czy szkoły. Zaznaczają, że 244 jest jedynym autobusem kursującym do Krakowa przez ogromne wielickie osiedle Krzyszkowice (przez ten rejon jeździ jeszcze linia 224, ale tak rzadko, że jakby jej nie było). Przewidują, że efektem skierowania 244 na „Nowy Bieżanów Południe” będzie jeszcze większy tłok w autobusach 304 i 301 (i tak od dawna „wypchanych po dach”) oraz też zwykle obleganych 204, 144 czy 274.

W wielickim magistracie słyszymy, że decyzja o skierowaniu autobusu 244 do pętli „Nowy Bieżanów Południe” została podjęta przez ZTP w Krakowie bez żadnych konsultacji z Wieliczką.

- Zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym. W ubiegłym tygodniu ZTP zorganizował spotkanie, na którym poinformowano nas o skróceniu od 1 października trasy 244 oraz o dołożeniu kilku kursów na tej linii oraz na 204 (tu ma przybyć po godz. 18 – po dwa kursy w dni powszednie oraz po jednym w soboty i niedziele – red.). Jako powód skrócenia trasy podano braki w taborze autobusowym. Padło też zapewnienie, że jest to działanie awaryjne, a skrócenie trasy jest tymczasowe - powiedział nam Krzysztof Kałuża, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Wieliczce.

Zaznaczył też, że na dziś nie ma możliwości zapobiec skróceniu od 1 października trasy linii 244, ale cały czas trwają rozmowy z Krakowem, by jak najszybciej wprowadzić w tym względzie korekty.

- Walczymy, by wydłużyć trasę 244. Bardzo nam zależy, by autobus ten kursował minimum do przystanku Bieżanowska, a najlepiej do pętli w Kurdwanowie – zapewnia Krzysztof Kałuża.

Z kolei ZTP tłumaczy skierowanie 244 na pętlę „Nowy Bieżanów Południe” przede wszystkim uruchomieniem Trasy Łagiewnickiej, gdzie droga linii 244 pokrywa się na długim odcinku i z trasą autobusu 204, i liniami tramwajowymi.

- Szukamy optymalizacji. Chcemy maksymalnie wykorzystać możliwości taboru, a przejazd autobusów 244 i 204 w dużej części po tej samej trasie to niegospodarność, choćby pod względem wozokilometrów. Po skróceniu trasy 244, jej pasażerowie będą mieli liczne możliwości przesiadki: na przystanku „Jerzmanowskiego” na autobusy, a na przystanku „Prokocim Szpital” na tramwaje – twierdzi Sebastian Kowal z Zespołu ds. Public Relations ZTP w Krakowie.

ZTP przekonuje, że na dziś brakuje możliwości, by linia 244 jeździła inaczej niż zaplanowano to od 1 października.

- Wydłużenia trasy 244 tylko do przystanku „Bieżanowska” nie wchodzi w grę, bo autobus nie ma tam gdzie zawrócić. Z kolei na pętli w Kurdwanowie nie ma już miejsca na kolejny autobus, a ewentualne wydłużenie 244 do Podgórze SKA będzie równoznaczne z tym, że autobus utknie w korkach, ponadto jego trasa pokryje się z liniami tramwajowymi – wylicza Sebastian Kowal.

Wrócimy do tematu.

Nie będzie podwyżek ani dodatkowych benefitów dla pracowników

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wieliczka. Awantura o skrócenie trasy autobusu linii 244. Pasażerowie: Fatalna decyzja! - Dziennik Polski

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paranoja jest goła
Pieniędzy nie ma w kasie miejskiej na utrzymywanie kursów — a już sobie pierdzistołki — którym ostatnio za nasze pieniądze kupiono setkę samochodów elektrycznych, zamiast wydać te pieniądze na komunikację miejską — planują miliardowe wydatki na Trasę Pychowicką. I na Trasę Zwierzyniecką.
E
Ehh
Braki w taborze to dobry powód, bo lepiej kupić jeden wypasiony autobus, highfi,high-tech w którym jest 10 możliwych rodzajów płatności ,jacuzzi i fotel prezesa ze skóry aligatora,który to będzie jeździł w centrum ,niz 10 mniej wypasionych a do tego jeszcze szkolenie kierowców, to zapewne z...6 miesięcy. No ale wiadomo,ze nie wszystko w gesti MPK i Krakowa sa jeszcze tzw.,,światowe rynki"a swiatowe rynki maja za cel zarabiać na wszystkim i wszedzie a takie paliwo do autobusow (uuu globalnie jeździ tego trochę),to podstawa światowych rynków.No ale później za to mamy INWESTOROW,którzy w Wieliczce byli raz z wycieczka i wolą inwestować w bardziej ...lavish miejsca .Mozna by tak w sumie mieszkańców Wieliczki przywieźć na Kazimierz ,żeby sobie poogladali ...autonomiczny autobus ale na razie będzie jeden,bo trzeba kupić 10 000 000 ton miału ze ....światowych rynków,a i tu trzeba sie spieszyć ,zanim tamtejsi ZIELONI nie zablokują wydobycia,bo ,,Lasy tropikalne wysychaja" jak ostanio Czechy przez Turów.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie