https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wieliczka. Czas na parkingi typu park&ride i nowe ścieżki rowerowe

Jolanta Białek
Na razie Wieliczka ma jeden park&ride (przy stacji „Wieliczka Park”), ale do 2020 roku przybędzie jeszcze 10 tego typu miejsc
Na razie Wieliczka ma jeden park&ride (przy stacji „Wieliczka Park”), ale do 2020 roku przybędzie jeszcze 10 tego typu miejsc Bogdan Pasek
W mieście i gminie przybędzie ponad 25 km tras rowerowych. Ruszy budowa centrów przesiadkowych przy stacjach PKP w Kokotowie i Węgrzcach Wielkich. W rozwoju transportu pomogą unijne miliony.

Przetarg - w trybie zaprojektuj i wybuduj - na wykonanie inwestycji, na którą Wieliczka pozyskała 9 mln zł unijnej dotacji, jest już ogłoszony. Dokumentacja dla większości przedsięwzięć ma być gotowa we wrześniu tego roku, a zakończenie całości robót zaplanowano w ciągu trzech lat.

W pierwszej kolejności powstaną miejskie ścieżki rowerowe. - W tym roku rozpocznie się na pewno budowa trasy rowerowej łączącej m.in. ulice Ochota i Krakowską oraz park Mickiewicza z miasteczkiem rowerowym przy ulicy Jedynaka i parkiem na Grabówkach. Ten szlak ma mieć w sumie ok. 6 km. Mniej więcej połowa tej trasy będzie gotowa w tym roku, a brakująca część w roku 2019 - mówi Magdalena Golonka z wielickiego Urzędu Miasta.

W ramach tego projektu w mieście mają powstać także inne trasy rowerowe, m.in.: ulica Winnicka - centrum Wieliczki - Kampus Wielicki (ta trasa poprowadzi docelowo do Krakowa), Kampus Wielicki - ulica Niepołomska - skrzyżowanie z drogą 94 oraz Kampus Wielicki - wschodnia obwodnica Wieliczki - ul. Zielna.

W gminie nowe ścieżki rowerowe zaprojektowano m.in.: w Kokotowie (np. wzdłuż ulic Kokotowskiej, Szkolnej i Kolejowej oraz do Ronda ŚDM), Węgrzcach Wielkich, na trasach Rożnowa - Mietniów, Siercza - Koźmice Wielkie, Pawlikowice - Koźmice.

Park&ridy w Kokotowie i Węgrzcach Wielkich będą budowane ostatecznie w przyszłym roku. Wykonanie tych prac planowano już w najbliższych miesiącach, ale przesunięto je na później z uwagi na trwające w obu wioskach duże roboty kolejowe.

Place postojowe typu „parkuj i jedź” powstaną przy stacjach PKP. Parking w Kokotowie pomieści 142 samochody. Będą tam także zatoki postojowe typu „Kiss&ride”i 30 stanowisk dla rowerów. Natomiast plan dla Węgrzc Wielkich to parking dla 42 aut i wiaty dla 30 rowerów.

Za kilka miesięcy rozpocznie się natomiast budowa - także z pomocą unijną - punktów przesiadkowych przy pętlach autobusowych w sołectwach. - W tym roku taka infrastruktura powstanie w Byszycach, Węgrzcach Wielkich i Janowicach - zapowiada Magdalena Golonka.

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
elo320
Jak najbardziej popieram budowę ścieżek, ale w mieście nie mają one żadnych funkcji związanych ze sportem a jedynie transportowe - dojazd rowerem do pracy, na stację pkp. Jadąc rowerem po ścieżce ze światłami, skrzyżowaniami to jedynie można trenować refleks przed wchodzącymi pod koła pieszymi i nie ustępującymi pierwszeństwa samochodami, a nie kondycję
G
Gość
To że pewnie jesteś grubasem który woli usiąść przed tv z piwem w ręku zamiast wsiąść na rower i trochę poćwiczyć, zadbać o poprawę kondycji, sylwetki i zarazem samopoczucia to nie oznacza że wszyscy tacy są. Ścieżki rowerowe już dawno w Wieliczce powinny być, zwłaszcza połączenie z Krakowem. Wystarczy spojrzeć ilu rowerzystów korzysta z Krakowskich ścieżek, przy ładnej pogodzie na trasie do Tyńca to jest aż tłoczno. Zobaczymy czy nie skończy się tylko na obiecankach.
W
Wieliczanin
Osiedla Wzgórza Krzeslawickie i to obok powinny być odgrodzone od reszty Krakowa. Tam już wrony zawracają na ich widok a co dopiero krakowianie . Po co inwestować w coś co nie ma przyszłości ?Ciekawe czy Ty mając gotówkę na inwestycje kupiłbyś tam mieszkanie pod wynajem wiedząc ze tylko wariat mógłby je potencjalnie wynająć czy tez odkupić .
r
rew
O ile istniejący P&R jest już niewydolny i trzeba budować kolejny to ścieżki rowerowe są potrzebne jak wrzód na ...
H
Hutnik
Jak nie wywalimy Machlojka i jego bandy, to w Nowej Hucie nic nie zmieni się.
Cztery kadencje i kiszka - NH wygląda jak 50 lat temu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska