Planowana inwestycja ma ułatwić podróżowanie w południowo-zachodniej części Krakowa. – Zadaniem projektanta, którego chcemy wyłonić w przetargu będzie zaproponowanie przynajmniej trzech wariantów koncepcji dla inwestycji, spośród których wskazane będzie rozwiązanie preferowane do dalszych prac. Będzie ono także stanowić podstawę do uzyskania decyzji środowiskowej. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Zwycięzca przetargu ma opracować minimum 3 warianty rozbudowy ul. Karola Bunscha i budowy ul. Aleksandra Humboldta wraz z budową linii tramwajowej i rozbudowy ul. Skotnickiej, niezbędną infrastrukturą techniczną, poprzedzoną wielokryterialną analizą prognozy i makroanalizy ruchu oraz opracowaniem materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgody na realizację przedsięwzięcia oraz uzyskanie w imieniu zamawiającego ostatecznej decyzji dla wariantu wynikowego.
Koncepcja ma obejmować:
- rozbudowę ul. Bunscha na długości około 1,4 km;
- budowę ul. Humboldta na długości około 1,3 km;
- przebudowę/rozbudowę istniejącej ul. Skotnickiej od ul. ks. Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków - Skawina na długości ok. 1 km;
- budowę linii tramwajowej wzdłuż wyżej wymienionych ulic (lub w zmodyfikowanym względem tych ulic przebiegów, jeżeli będzie to uzasadnione na podstawie przeprowadzonych przez wykonawcę analiz korytarzowych) wraz z budową pętli autobusowo-tramwajowej i z parkingiem park&ride w rejonie węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina dla wariantu A lub budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Bunscha z budową pętli autobusowo-tramwajowej i z parkingiem P&R w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii tramwajowej w kierunku os. Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego - dla wariantu B (parking P&R może zostać zintegrowany także z jednym z zespołów przystankowych na trasie linii tramwajowej, jeżeli będzie to uzasadnione na podstawie przeprowadzonych przez wykonawcę analiz transportowych) ;
- rozbudowę ul. Skotnickiej od węzła autostradowego A4 Kraków - Skawina do obwodnicy Skawiny (wariant I i II - na długości około 1 km); a także budowę, przebudowę skrzyżowań drogowych wzdłuż wymienionych ulic.
W zakresie infrastruktury tramwajowej wykonawca będzie musiał ująć:
- W wariancie A: przebieg linii tramwajowej od istniejącej pętli Czerwone Maki wzdłuż ulic: Bunscha, Humboldta, Skotnickiej do nowoprojektowanej pętli tramwajowej w pobliżu węzła autostradowego A4 Kraków - Skawina.
- W wariancie B: przebieg linii tramwajowej od istniejącej pętli Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha do nowoprojektowanej pętli tramwajowo-autobusowej w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii tramwajowej w kierunku osiedla Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego.
Wykonawca oprócz wspomnianych wariantów będzie miał również za zadanie opracowanie autorskich przebiegów układu torowego. Oczekiwania są też takie, że projektowana linia tramwajowa powinna przebiegać w pasie drogowym poza jezdnią, w pełnym wydzieleniu od ruchu samochodowego. W ramach wariantowania rozwiązań projektowych wykonawca będzie musiał też przewidzieć w miejscach, w których jest to możliwe oraz zasadne, wspólne pasy tramwajowo-autobusowe oddzielone od ruchu pojazdów indywidualnych, zoptymalizowane pod względem powiązania tras komunikacji zbiorowej oraz ruchu pieszego.

Parlamentarny zespół ds. Małopolski zajął się drogami: Nowa ...
"Warianty koncepcji powinny przedstawiać jedynie rozwiązania, które są możliwe i realne do wykonania. Dla opracowanych wariantów, wykonawca powinien przygotować wielokryterialną analizę porównawczą każdego z tych wariantów. Spośród zaproponowanych wariantów wykonawca zobowiązany jest do wskazania wariantu preferowanego w oparciu o m.in.: warunki ruchu, bezpieczeństwo, ekonomikę realizacji, niezbędną zajętość terenu, możliwość pozyskania terenu, opinie jednostek miejskich i wydziałów Urzędu Miasta Krakowa, rad dzielnic, etc. Dla wybranego przez zamawiającego wariantu wynikowego, wykonawca zobowiązany jest do uzyskania ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgody na realizację przedsięwzięcia. Wariant wynikowy może być także kombinacją poszczególnych wariantów" - wskazano w zamówieniu przetargowym.
UOiK przeprowadził kontrole na stacjach

- Gdzie są najdroższe, a gdzie najtańsze mieszkania w Krakowie? Ranking dzielnic 2024
- Najpiękniejsze pary z krakowskich studniówek! To one przyciągały wzrok
- Pistacjowe croissanty robią furorę w internecie! Gdzie można je zjeść w Krakowie?
- Zimowe wycieczki w Tatry z dziećmi. Zobaczcie łatwe i przyjemne szlaki w górach