Liczba osób kupujących w sieci zwiększa się systematycznie z roku na rok. W 2017 r. zakupy on-line robiło 54 proc. internautów – to ok. 15 mln Polaków. Coraz więcej sklepów stacjonarnych uruchamia równocześnie własne witryny zakupowe on-line. Według badań, w 2018 r. szacowana wartość rynku e-commerce w Polsce przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 r. ma wynieść około 70 mld złotych.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
- Zapowiadają się duże zmiany w przyznawaniu świadczeń z programu 500 plus
- Program 500 plus nie poprawił demografii, ale ograniczył biedę w rodzinach wielodzietnych
W tegorocznym badaniu, na zlecenie KIR i ZBP, instytut Kantar TNS zapytał klientów banków o ich preferencje dotyczące płatności za e-zakupy. Z badania wynika, że 40 proc. ankietowanych zadeklarowało, że robi zakupy w Internecie. Wyniki pokazują, że wciąż najwięcej, bo 48 proc. osób wybiera płatność gotówką przy odbiorze towaru. Kolejnymi dwoma najpopularniejszymi odpowiedziami, które wskazało tyle samo badanych (31 proc.) są: płatność on-line na stronie banku lub przedpłata przelewem.
- To nie koniec problemu z brakiem pracowników. Bezrobocie nadal poniżej 6 proc.
- Cierpimy z powodu suszy, ale to tylko początek problemów z wodą
Robiąc zakupy w sieci, 14 proc. badanych sprawdza dokładnie na czyje konto wysłany zostanie przelew. Niespełna co dziesiąty badany szuka logo systemu płatności, które zna i dokonuje płatności za zakupy. Natomiast zaledwie 3 proc. badanych płaci za zakupy on-line za pomocą urządzenia mobilnego np. telefonu komórkowego.
- Wyniki badania pokazują, że kupując on-line chcemy mieć pewność, że nasze zakupy zostaną zrealizowane szybko, a płatność trafi bezpiecznie do odbiorcy – komentuje Artur Wojtczuk, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR.
Obejrzyj wideo:
Program 500 plus nie poprawił demografii, ale ograniczył biedę
