Trwa remont wiaduktów w Chrzanowie
Trasy objazdów na czas remontu wiaduktów
Na czas przebudowy wiaduktu kolejowego na ulicy Krakowskiej w Chrzanowie wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji drogowej. Trasa objazdu: DK79 (Trzebińska), Europejska, ks. Kamieńskiego, Balińska, ks. Skorupki
Na czas przebudowy wiaduktów kolejowych na ulicach Kadłubek i 29 Listopada w Chrzanowie wytyczono objazd: Podwale, Świętokrzyska, Sądowa, 3 Maja (do ul. 29 Listopada) oraz dojazd do ul. Podwale: Berka Joselewicza, Świętokrzyska ,Grunwaldzka, Oświęcimska i Focha/Grzybowskiego/Sienna i Podwale.
Dla kierowców zamknięcie wiaduktu na ul. Krakowskiej to największe z dotychczasowych utrudnień związanych z remontem linii kolejowej. Pod tym obiektem przebiega droga krajowa 79 łącząca Kraków z Katowicami. Kierowcy starają się korzystać z objazdów, jednak w centrum tworzą się korki.
Wokół wiaduktu na u. Krakowskiej postawiono ogrodzenie z blachy falistej, tak by żaden z przechodniów nie mógł przejść przez plac budowy. Dla pieszych została udostępniona tymczasowa kładka przy innym remontowanym wiadukcie na ul. 29 Listopada oraz przejście podziemne przy stacji Chrzanów-Śródmieście.
Wcześniej 5 stycznia zamknięte zostały wiadukty na ul. 29 Listopada oraz Kadłubek w Chrzanowie. Rozpoczęły się tam główne prace związane z remontem linii kolejowej oraz przebudową wiaduktów. W marcu 2021 r., po zakończeniu kolejnej fazy robót przy wiadukcie nad ul. Zbożową, będzie możliwy przejazd pod tym obiektem.
Dzięki inwestycji PLK, tylko w samym Chrzanowie prace obejmą 7 wiaduktów, spośród 22 między Trzebinią i Oświęcimiem. Efektem będą sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją. W wielu lokalizacjach, poszerzenie jezdni ułatwi także komunikację drogową.
Prace między Trzebinią a Oświęcimiem realizowane są w ramach większego projektu za 800 mln, obejmującego odcinki Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Szeroki zakres prac zapewni sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 80 km/h. Skróci się czas przejazdu prawie o połowę i wyniesie nieco ponad 40 minut.
Będzie wyższy standard podróżowania dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Na zmodernizowanych peronach będą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Dla osób niedowidzących przewidziano system tzw. ścieżek dotykowych. W Chrzanowie i Oświęcimiu windy ułatwią komunikację wszystkim podróżnym.
Zamknięto wiadukt na ul. Krakowskiej w Chrzanowie
