Na zlecenie spółki Miejska Infrastruktura przygotowana zostanie nowa koncepcja dla parkingu typu „parkuj i jedź” w Małym Płaszowie. Ma on zachęcać kierowców do zostawiania pojazdów i przesiadania się do komunikacji miejskiej. Pierwotnie obiekt na 171 aut miał powstać bezpośrednio przy pętli tramwajowej. Jednakże sprzeciwili się temu okoliczni mieszkańcy. Nie chcieli mieć wzmożonego ruchu i spalin pod oknami bloków.
- Po uwzględnieniu uwag zgłaszanych podczas spotkań z zastępcą prezydenta Krakowa Tadeuszem Trzmielem, dokumentacja zostanie przygotowana dla nowej lokalizacji, wskazanej przez radę dzielnicy i mieszkańców. Parking będzie wybudowany po drugiej stronie ulicy Lipskiej. Do tego miejsca nikt nie zgłaszał uwag - mówi Piotr Kącki, prezes Miejskiej Infrastruktury.
Nowa koncepcja wraz dokumentacją i potrzebnymi pozwoleniami budowlanymi ma być gotowa w przyszłym roku. Wtedy ogłoszony zostanie przetarg na projekt budowlany i realizację parkingu. Urzędnicy obiecują, że stanie się to na wiosnę, zatem miejsca postojowe powinny zostać oddane do użytku jeszcze w roku 2017.
Koszt nowej dokumentacji to około 60 tys. złotych. W niej ma zostać określony szacunkowy koszt samego parkingu. Może sięgnąć od 5 do 8 mln zł, ale niewykluczone, że cena ostatecznie spadnie w przetargu.
Przed miesiącem Miejska Infrastruktura ogłosiła przetargi na zaprojektowanie i budowę parkingów w Kurdwanowie i Bieżanowie, również typu „parkuj i jedź”. Pierwszy będzie zlokalizowany pod estakadą pętli tramwajowej. Ma liczyć 172 miejsca. Drugi, na 110 miejsc, powstanie w środku pętli.
Na rozpoczęcie poważnych prac nad tymi trzema obiektami mieszkańcy czekali od 2014 roku, kiedy do budowy parkingów powołano spółkę Miejska Infrastruktura.