W ofercie PKP Intercity od 11 grudnia zwiększy się liczba pociągów kursujących do i z województwa małopolskiego. Nowością będzie skład IC Boznańska relacji Wrocław – Przemyśl. Grudniowy rozkład przyniesie również nowe połączenie dla Bochni. Zatrzyma się tam skład EIP relacji Rzeszów – Trójmiasto. PKP Intercity przywróci również dwie pary bezpośrednich, dziennych pociągów kategorii InterCity w relacji Przemyśl – Szczecin przez Kraków. W sumie liczba połączeń w nowym rozkładzie jazdy, na trasie Przemyśl – Kraków, wzrośnie z 8 do 10 par, z czego 9 będzie obsługiwanych składami kategorii InterCity zestawionymi ze zmodernizowanych wagonów. Pociągi z Krakowa do Wrocławia i Przemyśla odjeżdżać będą co dwie godziny.
Od grudnia, do rozkładu wróci nocny skład TLK Karpaty. Dzięki temu Zakopane zyska codzienne, całoroczne połączenie z Warszawą i Trójmiastem. W jego zestawieniu znajdą się również wagony do Krynicy, Przemyśla i Zagórza. Ponadto z Warszawy do Zakopanego pojedzie weekendowy, kursujący cały rok, a nie jak do tej pory tylko w sezonie, pociąg EIC Tatry.
Kolejną nowością dla Małopolski będzie pociąg TLK Pobrzeże, który pojedzie do Kołobrzegu. Natomiast pociąg IC Wawel, zamiast z Krakowa do Bydgoszczy pojedzie do Szczecina. Ponadto pojazdy Flirt3 zaczną kursować w nowych relacjach. Obsłużą trasy: Warszawa – Kraków przez Tomaszów Mazowiecki (IC Korczak) oraz Kraków – Gdynia przez Łódź, Toruń i Bydgoszcz (IC Sukiennice). Nowością na okres wiosenno-letni będzie uruchomienie międzynarodowego połączenia IC Cracovia relacji Kraków – Praga. Skład pojedzie przez Trzebinię, Oświęcim, Czechowice – Dziedzice, Ostrawę, Ołomuniec i Pardubice.
Dzięki zakończonym pracom modernizacyjnym, na trasie Przemyśl – Kraków, skróci się czas przejazdu pociągów. Składy kategorii InterCity z Krakowa do Rzeszowa pojadą poniżej dwóch godzin, czyli ponad pół godziny krócej niż dotychczas. Natomiast pociąg Express InterCity Premium, mimo wprowadzenia dodatkowego postoju w Bochni, pokona ten odcinek w około 1h 40 minut, czyli blisko 15 minut krócej niż do tej pory. Krócej, o ponad 30 minut, pojadą również pasażerowie na trasie Kraków – Przemyśl. Od grudnia, pojazdami kategorii InterCity, przejazd tą trasą zajmie około 3h 20 minut.
Wcześniej zmiany w grudniowym rozkładzie prezentowali lokalni przewoźnicy z Małopolski - Szybka Kolej Aglomeracyjna i Koleje Małopolskie.
Źródło:nowiny24.pl
Na małopolskie tory wyjedzie o 31 pociągów więcej. W ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pojawi się połączenie SKA3 Kraków-Tarnów, w ramach którego 30 składów będą obsługiwać Koleje Małopolskie. Także na trasie Kraków-Tarnów-Nowy Sącz-Krynica będą jeździć pociągi wojewódzkiej spółki. Na tej ostatniej relacji będą kursowały 22 pociągi, o sześć więcej niż obecnie.
Kolejne nowe połączenie to w zasadzie powrót pociągów na trasę Sucha Beskidzka-Żywiec. Trasa będzie obsługiwana przez 4 pociągi w weekendy (w tym jeden w relacji bezpośredniej Kraków-Żywiec).
Do 41 pociągów, czyli w sumie o trzy, zwiększy się liczba składów jeżdżących z Krakowa do Oświęcimia przez Krzeszowice, Trzebinię i Chrzanów. Tu jednak zła wiadomość, bowiem zniknie połączenie z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę i Spytkowice.
