https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Znamy szczegóły nowej organizacji ruchu w centrum Krakowa [SONDA]

pb, kor
Urząd Miasta Krakowa
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego wokół Plant - to pomysł władz Krakowa na ograniczenie ruchu w centrum miasta i zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Jak będzie wyglądał ruch w okolicy Plant? Co sądzicie o pomyśle urzędników?

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem władz, już w sierpniu komunikacja w ścisłym centrum Krakowa przejdzie prawdziwą rewolucję. Po pierwsze - ruch samochodowy wokół Plant będzie tylko w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Po drugie - nawet po tej zmianie kierowcy nie objadą ścisłego centrum w koło, bo pojawią się nakazy skrętów, które będą ich "wyganiać" np. z Westerplatte na ul. Lubicz. Urzędnicy chwalą, że dzięki tym zmianom w centrum odetchniemy pełniejszą piersią, a rowerzyści wreszcie poczują się bezpiecznie. Kierowcy obawiają się jednak jeszcze większych korków na alejach.

Z ulicy Westerplatte będzie można skręcić wyłącznie w prawo w ul.Lubicz, a z ul. Lubicz pojechać też tylko w prawo, w ul. Pawią, co ma się przyczynić do likwidacji ruchu tranzytowego między dzielnicami. Pas drogowy bliżej Plant ma być zamieniony na ścieżkę rowerową. Planowane jest zamknięcie dla ruchu ulicy Krupniczej od Teatru Bagatela do ul. Loretańskiej, Karmelickiej na odcinku od Bagateli do ul. Garbarskiej oraz objęcie strefą pieszą całej ulicy Grodzkiej.

Warto podkreślić, że reforma ominie autobusy i tramwaje - te dalej będą poruszać się w obie strony.

- Klamka jeszcze nie zapadła, możliwe są korekty - uspokajają miejscy urzędnicy i zachęcają mieszkańców do zgłaszania swoich uwag. Do końca kwietnia będą odbywać spotkania i konsultacje. Swoje uwagi można też zgłaszać do e-mailowo do ZIKiT.

Więcej szczegółów w czwartkowym wydaniu "Gazety Krakowskiej"

Komentarze 36

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
A>R
Owszem łaska, ale stojące i smrodzące samochody pod oknem to już niezbyt przyjemne a nie mam możliwości przeprowadzki, czemu II obwodnica ma cierpieć kosztem I?
D
Darek
Zapomniałeś jeszcze dodać że Wiedeń dysponuje U-bahnem i Schnellbahnem i tam faktycznie wręcz mija się z celem jazda samochodem po mieście w ogóle nie mówiącjuż o ścisłym centrum. Ten pomysł u nas oceniam jako totalnie chory i oderwany od rzeczywistości. Skorzystają na tym rowerzyści a ucierpi cała rzesza kierowców samochodów którzy i tak mają anielska cierpliwość wystawać w korkach w jak wynika ze statystyk najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce. Jak zwykle brak kompleksowych rozwiązań.
k
krakus_c
Miasto powinno oczywiście zmniejszyć dostępność dla samochodów okolic Rynku ale nie kosztem mieszkańców. Wkrótce pewnie okaże się że aby przejechać z miejsca zamieszkania w strefie C na drugą stronę miasta to trzeba będzie jechać na autostradę.
w
wiedeńczyk
Dla tych, którzy nie byli w Wiedniu polecam mapy google. Jednokierunkowość w centrum i okolicy jest powszechna i nie ma tam 2-u pasmowych ulic... Zapraszam niedowiarków do Wiednia, nie ma u nas w centrum korków i smrodu... Dostawy towarów działają sprawnie, niepełnosprawni mają komunikację miejską do tego dostosowaną oraz taksówki. Oczywiście jest u nas wiele szerokich tras, także w tunelach - ale Wiedeń jest o wiele większy od Krakowa...
k
kwk
że się wyprowadziłeś i niech więcej podobnych tobie to jak najszybciej zrobi, będzie lepsze powietrze, mniejszy tłok i nie będzie dziur...
p
ppp.
najlepiej żeby miasto wprowadziło opłaty za parkowanie w całej małopolsce
d
do poczytania
nim się doda komentarz, dziennikarze też opisują wybiórczo...
k
kkk
pomysł JEDNOKIERUNKOWOŚCI z utrudnieniem tranzytu przez centrum jak najbardziej sprzyja mieszkańcom centrum właśnie.
k
kkk
dlatego bardzo mało widziałeś - zwłaszcza w centrum. To tyle.
k
kkk
że ruch na Westerplatte będzie mocno ograniczony. Sprawdź jeszcze raz mapkę... Oczywiście można zrobić nakaz już przy Kopernika, ale mogą protestować szpitale...
J
Ja
Chcą zrobić komunikację w Krakowie na styl WIEDEŃSKI. Tylko co poniektórzy chyba nie byli w Wiedniu. Tam w mieście nie ma 1 pasa albo maksymalnie 2-óch tylko kilka w jedną stronę. I tam jest inteligentniejsza sygnalizacja świetlna a nie to co u Nas!!! Najpierw zapraszam na wycieczkę po Wiedeńskich drogach, a potem postarajcie się wdrażać swoje pomysły w Krakowie. Bo tam mają zdecydowanie lepsze drogi, jest ich więcej, więcej pasów, i przede wszystkim kulturę kierujących pojazdami. Pozdrawiam!!!
J
Ja
A nie tylko życie opiera się na chodzeniu po dietla i jeżdżeniu KM po mieście. Jakiś nieudacznik co nie może zdać egzaminu na prawo jazdy się odezwał!!!
j
ja
Ciekawe w jaki sposób odblokowanie KM jak już jest prosty przykład tramwaje i autobusy jadące od basztowej w ulicę lubicz już będą stały w mega korkach, bo z ulicy westerplatte jest nakaz jazdy w prawo w ulicę lubicz. Ci ludzie co to wymyślili to chyba są niezorientowani, że tam jest zwężenie i auta i KM jeżdżą po torach tramwajowych!!! Powodzenia Wam życzę.
b
buraczek
Jeżeli mieszkasz na Dietla to nie powinieneś mieć samochodu
....
jeden wielki korek, od 7 do 20. Powodzenia. Zamiast wybudować alternatywną trasę północ-południe, żeby najpierw odciążyć Aleje, to najpierw zakorkują całe miasto, a potem będą się martwić. Aha i pewnie właściciele Galerii Krakowskiej zacierają ręce, bo ruch tam spadnie pewnie o 30% z powodu braku dojazdu od strony południowego Krakowa.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska