Choć do końca zapisów jeszcze ponad 2 tygodnie, już ponad 1000 sklepów zgłosiło się do akcji i zostało zaakceptowanych przez organizatora. Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy, organizowany po raz czwarty przez serwis eKomercyjnie.pl, odbędzie się 2 grudnia 2013. Zapisy potrwają jeszcze do 30 listopada br. Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można na bieżąco zapoznawać się z listą sklepów, które przyłączają się do akcji.
– Dzięki tak dużemu zainteresowaniu naszą akcją już dziś klienci mogą przeglądać oferty 1000 sklepów. Mają czas, aby spokojnie wybrać interesujące ich produkty, które zamówione 2 grudnia zostaną dostarczone za darmo – mówi Krzysztof Bartnik, pomysłodawca i organizator akcji. Dodaje także, że akcja Dzień Darmowej Dostawy to dobra okazja dla e-biznesów do promowania marki oraz zapoznania klientów ze swymi produktami. – Warto wykorzystać to internetowe święto do pozyskania nowych lojalnych klientów – podsumowuje Krzysztof Bartnik.
Cyber Monday 2013 w USA także 2 grudnia 2013 W tym roku Dzień Darmowej Dostawy w Polsce przypada tego samego dnia co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia. Jest to internetowa kontynuacja Black Friday, kiedy to tradycyjne sklepy oferują duże obniżki cen. Z kolei
w poniedziałek po czarnym piątku sklepy internetowe zachęcają klientów do tańszych zakupów proponując duże rabaty.
Handel w Internecie to jedna z najszybciej rosnących branż Jak wynika z najnowszego raportu B2C Ecommerce, opublikowanego przez Ecommerce Europe – europejską organizację sprzedawców internetowych, e-commerce w Europie rozwija się dynamicznie. Przychody ze sprzedanych dóbr i usług online wzrosły o 19%, osiągając wartość 311,6 mld euro w 2012 roku. 28 państw członkowskich (w tym Chorwacja, która przystąpiła do UE 1 lipca 2013 roku) osiągnęły razem 276,5 mld euro, czyli 88,7% całkowitej sprzedaży online w Europie, co stanowi wzrost o 18,1% w porównaniu do 2011 roku.
Europejska branża e-commerce jest wyraźnie zdominowana przez trzy wiodące kraje: Wielką Brytanię (96 mld euro), Niemcy (50 mld euro) i Francję (45 mld euro). 191 mld euro, wypracowane razem przez te trzy kraje, reprezentuje 61% całkowitego handlu w Internecie w sektorze B2C w Europie i 69% w 28 państwach członkowskich. Polska należy do grupy państw, w których najszybciej wzrasta udział handlu elektronicznego w handlu ogólnie.
