Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

27-letnia mieszkanka Andrychowa straciła 67 tysięcy złotych. Okradli ją metodą „na pracownika banku”

Bogumił Storch
Bogumił Storch
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne KWP Kraków
Nie tylko seniorzy są na celowniku oszustów. Tym razem pokrzywdzoną jest 27-letnia mieszkanka Andrychowa, która przez swoją ufność straciła wszystkie swoje oszczędności, 67 tysięcy złotych. Obrabowano ją metodą „na pracownika banku”.

Często słyszymy informacje o tym, że seniorzy stają sie ofiarami oszustów, którzy podstępem zmuszają ich do opróżnienia swoich kont bankowych. Tym razem jednak okradziona w ten sposób została młoda osoba. Policjanci przypominają, ze brak czujności może przydarzyć się każdemu a skutki tego bywają opłakane.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek (24 października 2022 roku) w Andrychowie. Oszust podający się za policjanta skontaktował się telefonicznie z 27-letnią andrychowianką i wyjaśnił jej, że zajmuje się sprawami oszustw bankowych. Jednocześnie poinformował kobietę, że na jej dane osobowe został zaciągnięty kredyt przez nieznaną osobę w związku z czym w tej sprawie będzie się z nią kontaktował bank. Chwilę później do kobiety zadzwonił rzekomy pracownik banku, który poprosił ją, by wypłaciła z konta wszystkie oszczędności. Niestety, kobieta uwierzyła swojemu rozmówcy i wypłaciła prawie 70 tysięcy złotych.

Zgodnie z instrukcjami, które otrzymywała podczas prowadzonej rozmowy z mężczyzną udała się do wpłatomatu, gdzie za pośrednictwem kodów BLIK, które przekazywał jej rozmówca, wpłaciła olbrzymią sumę. Następnym krokiem w działaniu oszustów była informacja, by zaciągnęła kredyt.

Dopiero wówczas kobieta zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa. Niech ta historia będzie przestrogą, ponieważ każdy z nas może zostać oszukany bez względu na wiek - mówi aspirant Agnieszka Petek, rzeczniczka prasowa wadowickiej policji.

Spoofing - nowa metoda oszustów

Oszuści wykorzystują w tym celu różne techniki manipulacji. W metodach swojego przestępczego działania wyszukują i wykorzystują coraz nowsze technologie i metody m.in. „spoofing”. Oznacza to, że przy pomocy oprogramowania zmieniają numer telefonu lub nazwę przychodzącego połączenia. Tym sposobem na wyświetlaczu swojego telefonu potencjalna ofiara oszustwa widzi numer swojego banku.

Pamiętajmy, że policjanci i pracownicy banków nigdy nie proszą przez telefon o podawanie numerów PIN, logowanie się na konta, ściąganie aplikacji, a tym bardziej o przekazywanie jakichkolwiek pieniędzy. Nie daj się oszukać i jeśli nie wiesz z kim rozmawiasz, natychmiast przerwij połączenie! - apelują policjanci.

Pierwszy raz w historii zmieniono kurs planetoidy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska