https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Allegro ma nową konkurencję. Wystartował serwis Wszystko.pl. Z gigantem e-commerce chce zawalczyć polska spółka Comarch

Mikołaj Wójtowicz
Wideo
od 16 lat
Konkurencja dla Allegro i Amazona już działa w Polsce. Wystartował nowy serwis internetowy wszystko.pl, będący własnością polskiej spółki Comarch. Do stycznia jedynym konkurentem dla Allegro w Polsce było Shopee, które po zaledwie 1,5 roku niespodziewanie ogłosiło swoje wycofanie się z naszego rynku. Czy nastąpią zmiany dla sprzedających i silna pozycja Allegro zostanie przełamana?

Spis treści

Wszystko.pl spółki Comarch chce rywalizować z Allegro

Start nowej platformy miał miejsce 29 czerwca. To konkurencja dla Allegro, które jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Według danych Mediapanel Gemius Polska liczba realnych użytkowników serwisu allegro.pl wraz z aplikacją we wrześniu wyniosła ponad 21 mln.

Właścicielem serwisu wszystko.pl jest Comarch, jedna z największych firm informatycznych z Polski. Pierwsze zapowiedzi utworzenia nowej platformy pojawiły się już w czerwcu 2021 r. Był to czas, kiedy obowiązywały jeszcze obostrzenia i nie było pełnej możliwości robienia zakupów w sklepach stacjonarnych.

Nową platformę przetestowali już sprzedawcy

Witryna wszystko.pl działa już od ponad 10 lat. Wcześniej korzystali z niej tylko użytkownicy systemów ERP do zarządzania firmą. Comarch jest jednym z dostawców takich systemów. Od 2022 r. platforma dostępna jest także dla zewnętrznych firm. Od teraz każdy może założyć na niej konto i rozpocząć handel.

- Chcemy wykorzystać to, jak się zmienił rynek. Dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurowanie z Allegro. Platforma, podobnie jak Amazon, wystawia coraz więcej własnych towarów. My oferujemy zero prowizji – powiedział w opublikowanej już pod koniec kwietnia rozmowie z „Forbesem” Janusz Filipak, prezes Comarchu.

Serwis ma zarabiać m.in. na sprzedaży reklam.

- Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP - zaznacza Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl.

Najważniejszym benefitem, który oferuje platforma - jest brak prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię. Ma to przynieść oszczędności sprzedawcom i pozwolić na planowanie sprzedaży w przewidywalnych warunkach.

- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce – powiedziała Barzyk-Libura cytowana przez portal wirtualnemedia.pl.

Rynek e-commerce ma rosnąć. Będzie więcej kupujących i sprzedających

Jest o co walczyć. Według reportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” przygotowanego w ubiegłym roku przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska do 2027 roku liczba e-konsumentów w Polsce ma się zwiększyć o kolejne 3,4 mln. Obsłuży ich dodatkowe 100 tys. sprzedawców, a całkowita wartość rynku wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł.

Ponad połowa wzrostu (54%) ma mieć swoje źródło w trzech kategoriach:

  • moda (21 mld zł),
  • elektronika (19 mld zł),
  • zdrowie i uroda (11 mld zł).

Większość sprzedaży w przestrzeni e-commerce będzie się odbywać za pośrednictwem platform internetowych. Ma to brać swoje źródło w takich czynnikach, jak:

  • wchodzenie na polski rynek nowych graczy oraz konsekwentnego rozszerzania ich oferty na polskim rynku,
  • wzrost udziałów w rynku przez platformy q-commerce’owe, które zaczną wychodzić poza kategorie spożywcze,
  • współpraca z zewnętrznymi sprzedawcami z wiodącymi graczami e-commerce w wybranych kategoriach takich jak elektronika, czy dom i ogród
  • spodziewana dalsza poprawa oferty przez Allegro m.in. w postaci inwestycji w ofertę cenową w wybranych kategoriach, zwiększenia udziału sprzedaży własnej oraz dalszego skracania czasów dostawy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska