W I półroczu 2020 r. Rzecznik otrzymał 2277 wniosków o interwencję związaną z niewłaściwym rozliczeniem przez kredytodawców przedterminowo spłaconych kredytów konsumenckich. To ponad dwukrotnie więcej niż w całym ubiegłym roku, kiedy to klienci wystąpili do Rzecznika Finansowego 1083 razy z wnioskiem w tego typu sprawach.
Wcześniejsza spłata kredytów konsumenckich: Rzecznik Finansowy pyta banki i firmy pożyczkowe
Rzecznik Finansowy podjął kolejne działania mające na celu przeciwdziałanie narastającemu problemowi rozliczenia wcześniej spłaconych kredytów konsumenckich. Banki i instytucje pożyczkowe otrzymały od Rzecznika Finansowego wezwania do udzielenia informacji na temat stosowanych praktyk w zakresie rozliczania umów kredytu konsumenckiego w przypadku przedterminowej całkowitej spłaty.
Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!
- Gdzie po zakupy 27 września. Niedziele handlowe 2020 - teraz i w przyszłości
- Bank, firma pożyczkowa ma oddać część kosztów poza odsetkami
- Okazja? Nie wynajmuj urlopowego apartamentu od oszusta!
- W drugim kwartale mocno spadły wynagrodzenia. Przejściowo?
- Najnowszy profit pracowniczy: job crafting. Jaka korzyść?
- Rekordowo drogie jabłka - już na zawsze?
Do dnia 29 lipca 2020 r. ponad 40 procent wszystkich skierowanych do Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w tym roku wniosków o interwencje w sprawach indywidualnych klientów dotyczyło właśnie tego zagadnienia.
Po zapoznaniu się z wyjaśnieniami podmiotów rynku finansowego, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w praktyce podmiotów, Rzecznik Finansowy będzie podejmował dalsze kroki korzystając z przyznanych narzędzi ustawowych.
Uważasz, że Twój bank lub ubezpieczyciel postępuje nieuczciwie?
A może czujesz się pokrzywdzony przez instytucję finansową, ale nie wiesz jakie są Twoje uprawnienia? Skonsultuj się z ekspertami Rzecznika Finansowego. Służą pomocą w czasie dyżurów telefonicznych i udzielają odpowiedzi na zapytania e-mailowe. Podpowiedzą Ci, co możesz zrobić dalej w danej sprawie.
- Telefony - Rzecznik Finansowy:
- Tel. 22 333 73 28 – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu ubezpieczeń gospodarczych, w szczególności ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, assistance), na życie, NNW, domów i mieszkań, turystyczne, kredytów, małych i średnich przedsiębiorstw, rolnych etc.
- Tel. 22 333 73 25 – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu problemów z bankami i na rynku kapitałowym.
- Tel. 508 810 370 – dyżur telefoniczny ekspertów dla członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, uczestników Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz osób korzystających z indywidualnych kont emerytalnych.
- Poradę eksperta można uzyskać również drogą e-mailową pisząc na adres: [email protected]
Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!
- Ile od stycznia 2021 minimum na etacie, zleceniu lub umowie o dzieło
- Gdzie po zakupy 27 września. Niedziele handlowe 2020 - teraz i w przyszłości
- Zniżki na wakacje z Kartą Dużej Rodziny: jakie, gdzie, ile
- Lidl daje ceramiczną skarbonkę chcącym oszczędzać
- Dlaczego drożeje piwo - w wakacje już o 5,5 proc.?
- Podróż samolotem teraz: zachowanie, co za odwołany lot
