Budowa kładki nad zakopianką w Głogoczowie to inwestycja, której koszty zaplanowano w wysokości 5,4 mln zł. Jak zapowiadają przedstawiciele inwestora, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - prace mają zakończyć się jesienią 2024 roku.
Zaczynają się utrudnienia w ruchu
- Zaczynamy przygotowanie terenu w pasie rozdziału między obiema jezdniami DK 7 do budowy w tym miejscu podpory kładki. Rozbierzemy barierki, zaczniemy prace ziemne, przygotujemy fundament przyszłej podpory. Ruch na dwóch pasach w obu kierunkach będzie utrzymany. Na obu jezdniach pasy ruchu zostaną przesunięte nieco w prawo. Pasy ruchu zostaną zwężone do 3 m szerokości. Utrzymane będzie dotychczasowe ograniczenie prędkości w tym miejscu, 50 km na godzinę - zapowiada zmiany Kacper Michna, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wskazuje on również, że od czwartku, 18 kwietnia przystanek autobusowy w kierunku Myślenic zostanie przeniesiony o około 40 metrów.
Budowa kładki nad zakopianką
Obecnie w Głogoczowie na zakopiance piesi przechodzą po poziomym przejściu - po "pasach". Rozpoczynana obecnie inwestycja - budowa kładki ma poprawić ich bezpieczeństwo. Nowe przejście nad zakopianką zastąpi „pasy” koło przystanku Głogoczów Podlesie.
- Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind - wskazuje rzecznik Kacper Michna.
Badania ruchu pokazują, że odcinkiem zakopianki w Głogoczowie każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo pieszych.
Krajówka wzbogacona o bezkolizyjne przejścia
GDDKIA prowadzi obecnie na zakopiance kilka inwestycji dla pieszych. Kładka w Głogoczowie to jedna z nich. W Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty są częścią przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
Kolejna kładka powstaje w Mogilanach niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie. Budowa tej mogilańskiej kładki także się już rozpoczęła. Natomiast wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod droga krajową nr 7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Jeszcze jedna kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Jak informuje Kacper Michna - ten obiekt jest budowany w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice i ma być zrealizowany do końca 2025 roku.
Trwa budowa obwodnicy Zabierzowa. Tymczasowo zmieniła się or...
- Diabli Dół i Boża Wola. Nazwy małopolskich wsi, o których nie słyszeliście!
- Urok Ojcowskiego Parku Narodowego zimową porą. Tunel oszronionych drzew i sanie
- Najpiękniejsze zabytki powiatu krakowskiego wraz z gospodyniami trafiły do kalendarza
- Strefa aktywności gospodarczej w Miękini została otwarta. Firmy już kupują działki
- Na podium rankingu małopolskich gmin nieustająco Wielka Wieś i Zielonki
- Nietoperzowy Szlak. Nowa atrakcja turystyczna pod Krakowem
Kto i kiedy powoduje wypadki drogowe w Polsce
