Black Friday 2018: kto skorzysta z promocji?
Black Friday 2018 - przypadające w tym roku na 23 listopada święto zniżek przyciąga do sklepów stacjonarnych i internetowych miliony osób. Dlatego to właśnie wtedy, a także w dniach poprzedzających, firmy wysyłają do klientów miliony wiadomości informujących o promocjach.
Ponad połowa ankietowanych, a dokładnie 60 proc. deklaruje, że skorzysta ze zniżek oferowanych z okazji Black Friday - wnika z raportu przygotowanego przez analityków Picodi.com.
Wynik ten to pokłosie zeszłych lat, kiedy to pod koniec listopada można było kupić ubrania, elektronikę czy obuwie w okazyjnych cenach. Na wzrost zainteresowania Czarnym Piątkiem mają wpływ także liczne działania marketingowe prowadzone zarówno przez znane i duże firmy, jak i te mniejsze. A jeszcze 5 lat temu w Polsce mówiło się głównie o super promocjach w Stanach Zjednoczonych czy w Wielkiej Brytanii.
Black Friday 2018: duże rabaty, duże zakupy
Kolejnym aspektem przemawiającym za wzrostem zainteresowania Black Friday w kraju nad Wisłą, to fakt, że 59 proc. respondentów specjalnie odkłada pieniądze na zakupy w ostatnich dniach listopada. 4 proc. osób jest nawet skłonna wziąć kredyt na ten cel. Pozostałe 37 proc. ankietowanych stwierdziło, że zarabiają na tyle wystarczająco, aby móc sobie pozwolić większe zakupy w Czarny Piątek.
Black Friday 2018 - kiedy jest Black Friday? Sprawdź listę s...
Z danych Picodi wynika, że w trakcie Czarnego Piątku 60 proc. kupuje impulsywnie. W decyzjach zakupowych kieruje się chwilą i emocjami. 40 proc. natomiast zamawia w rozsądny sposób - wie, co chce kupić. Jeśli chodzi o liczbę produktów dodawanych do koszyka, dominują 2-3 artykuły (za opowiedziało się 43 proc.). Na nieco większe zakupy złożone nawet z 5 i więcej towarów nastawionych jest 26 proc. osób biorących udział w ankiecie.
Black Friday 2018: najmniej osób deklaruje zrobienie zakupów do domu
Black Friday otwiera sezon zakupów przedświątecznych. 27 proc. konsumentów z naszego badania wykorzysta Czarny Piątek właśnie po to, aby kupić prezenty pod choinkę dla najbliższych. Większa część (86 proc.) zamierza jednak kupić coś dla siebie. Najmniej osób deklaruje z kolei zrobienie zakupów do domu (15 proc.).
Black Friday 2018: promocje online, w internecie
- 60 proc. ankietowanych deklaruje udział w wyprzedażach Black Friday 2018
- Co czwarty Polak (26 proc.) planuje kupić więcej, niż 5 produktów na wyprzedażach
- Ponad 40 proc. zakupów w sieci to zakupy „mobilne” - ze smartfonów i tabletów.
Promocje na Black Friday 2018 obejmowały zarówno duże "sieciówki", jak i mniejsze sklepy. Zniki będą również w sklepach online.
Black Friday 2018 - m.in. te sklepy wezmą udział w akcji [LISTA SKLEPÓW]
- Camaïeu
- Znak
- VISSAVI
- Prezenty.pl
- home & you
- Saturn
- Media Markt
- Saturn
- Promod
- Douglas
- Wojas
- Cyfra.eu
- Gino Rossi
- Top Secret
- AVIVA
- Renee
- empikfoto.pl
- VidaXL
- Tatuum
- Zalando
- Media Markt
- Saturn
- eMAG
- Ochnik
- Sephora
- Bonprix
- Hekko
- home & you
- Media Expert
- RTV Euro AGD
- OleOle!
Źródło: RUPTLY
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
