Parking przewidziano w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku kolejowego Kraków Złocień, przy planowanej drodze lokalnej, która połączy ulice Sucharskiego i Złocieniową. Przy projektowanym trakcie ma powstać także chodnik, w ramach inwestycji taką infrastrukturę mają zyskać również ulice Sucharskiego i Złocieniowa (ta droga ma stać się ciągiem pieszo-jezdnym).
- Na naziemnym parkingu będzie 201 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym osiem dla osób niepełnosprawnych), 30 stanowisk dla rowerów pod wiatą oraz dwa stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych. Wjazd na parking zaplanowano przez bramki wjazdowe (szlabany) z zastosowaniem systemu park&ride. Na południowej i wschodniej granicy parkingu powstanie pas zieleni wysokiej, oddzielający go od okolicznych domów jednorodzinnych – podaje Urząd Miasta Krakowa.
Przygotowania do budowy P&R Złocień trwają od 2018 roku. Opracowano wtedy koncepcję programowo – przestrzenną dla tej inwestycji a do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stary Bieżanów” wpisano także budowę drogi dojazdowej do parkingu oraz modernizację ulic Złocieniowej i Sucharskiego.
Opracowywanie dokumentacji dla wykonania centrum przesiadkowego przy przystanku kolejowym Złocień Kraków trwało kilka lat. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia została wydana 10 lipca 2024, a uprawomocniła się miesiąc później. Natomiast termin rozpoczęcia budowy P&R oraz modernizacji okolicznej infrastruktury drogowej zależy od tego, czy Kraków znajdzie teraz fundusze na prowadzenie tych robót.
- Realizacja parkingu wraz z towarzyszącą infrastrukturą, uzależniona jest od zabezpieczenia funduszy na ten cel w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krakowa – zaznaczają urzędnicy.
Ponad 1500 miejsc postojowych na dziewięciu P&R w Krakowie. To o wiele za mało
Statystyki pokazują, że do Krakowa wjeżdża codziennie ok. 200 tys. samochodów, co ma wpływ na wzmożony ruch i korki. Pomóc w rozwiązaniu problemu mają parkingi park&ride. Do tej pory powstało ich w mieście dziewięć, z łącznie ok. 1550 miejscami dla samochodów. Największe krakowskie P&R znajdują się: na Górce Narodowej (Górka Narodowa Zachód; 467 miejsc postojowych), Ruczaju (Czerwone Maki; 200 miejsc), Kurdwanowie (167 miejsc), Małym Płaszowie (165 miejsc), w Swoszowicach (154 miejsca).
Kraków planuje budowę jeszcze dziesięciu miejskich centrów przesiadkowych, prócz P&R Złocień, projektowane są m.in.: P&R Bronowice (w obrębie dwupoziomowego skrzyżowania ulic Armii Krajowej, Bronowickiej i Balickiej; 200-500 miejsc postojowych), P&R Wzgórza Krzesławickie (w rejonie pętli tramwajowo-autobusowej Wzgórza Krzesławickie; minimum 200 miejsc), P&R Stawowa (w rejonie ulic Chełmońskiego i Stawowej; 240 miejsc).
F-35: Najnowsze myśliwce dla polskiego wojska
