Urząd musi do inwestycji dołożyć ponad milion złotych. Samorządowcy zapewniają, że w tym przypadku warto zainwestować.
Zasada jest prosta. Chodzi o to, by jak najbardziej ułatwić życie mieszkańcom powiatu bocheńskiego - wyeliminować stanie w kolejkach i przyspieszyć wydawanie niektórych decyzji.
Dzięki systemowi, który jest wdrażany, petenci starostwa będą mogli składać formularze przez internet. Ale to nie wszystko. Będą mogli także otrzymywać elektronicznie decyzje starostwa, rezerwować wizyty, a także odbierać aktualne informacje lub np. ofertę turystyczną.
By załatwić sprawę w urzędzie wystarczy komputer z dostępem do internetu. Choć nie we wszystkich przypadkach. Na terenie powiatu zlokalizowane zostanie dziewięć kiosków do komunikacji ze starostwem poprzez portal e-usługa. W starostwie udostępniony zostanie także bezprzewodowy dostęp do internetu.
Innowacją ma być również technologia "call center", umożliwiająca rezerwację wizyty u pracownika za pomocą sieci. Pomysł podoba się mieszkańcom.
- To szansa na szybsze załatwienie wielu spraw, jestem jednak przekonany, że z tych innowacji korzystać będą tylko młodzi - przekonuje Michał Rodzaj w Bochni.