https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bochnia. Operator sieci telefonii komórkowej przysłał mu rachunek na... 1 grosz

Małgorzata Więcek-Cebula
Aby zapłacić rachunek, pan Tadeusz musi wydać 250 razy więcej niż wymagana zaległość. Powiatowy rzecznik konsumenta sprawę uznaje za wyjątkowo absurdalną i niedorzeczną.

Pan Tadeusz Rabjasz dwa razy przecierał oczy, gdy kilka dni temu dostał rachunek od T-Mobile. Na blankiecie, do którego były dołączone jeszcze trzy inne kartki, widniała zaległość w wysokości 1 grosza. - W pierwszej chwili pomyślałem, że to jakiś żart. Co to za firma, która ściga klientów za tak "wielką" zaległość - mówi mieszkaniec Bochni, który sam prowadzi firmę.

Jemu samemu pewnie do głowy by nie przyszło, by domagać się od kogoś zapłaty jednego grosza. - Wszyscy jesteśmy chyba poważnymi ludźmi - mówi bochnianin, dodając, że uregulowanie tej kwoty będzie go kosztowało 250 razy więcej niż sama zaległość. Bo przynajmniej 2,5 złotego musi zapłacić, regulując ten rachunek w banku.

Mieszkaniec Bochni zamierza zapłacić żądaną kwotę, ponieważ obawia się, że T-Mobile będzie naliczało odsetki i po jakimś czasie kwota ta znacznie wzrośnie. - Często słyszy się w telewizji, czy czyta w gazetach o różnych absurdalnych sytuacjach, po których potem ludzie mają bardzo duże problemy. Ja wraz z moją rodziną tego nie chcemy, dlatego oczywiście rachunek zapłacimy, co nie zmienia faktu, że jest to niedorzeczne - stwierdził Rabjasz.

Za absurdalną sprawę uznaje ten przypadek Kinga Czarnota, powiatowy rzecznik konsumenta w Bochni. - W mojej ocenie to jakieś niepoważne podejście do sprawy - mówi. - Przecież roszczenie operatora znacznie przekracza koszty dokonania tej płatności. W tej sytuacji klient ponosi ewidentną stratę - mówi.

Pani rzecznik podkreśla, że gdyby pan Tadeusz zwrócił się do niej z tą sprawą, to ona w jego imieniu mogłaby wystąpić do operatora o zwrot tych kosztów, które z całą pewnością mieszkańcowi Bochni się należą - dodaje. A co na to wszystko przedstawiciele T-Mobile ?

Pracownik biura prasowego tłumaczył nam, że każdy rachunek jest dokumentem księgowym i firma, którą on reprezentuje, ma obowiązek taki dokument dostarczyć. Dziwiło go jednak, dlaczego pan Tadeusz, by wyjaśnić tę sprawę, nie skontaktował się z biurem operatora. Sugerował, że dużo taniej będzie dokonać przelewu z konta, niż płacić rachunek w banku, który od każdej transakcji nalicza sobie prowizję.

- W jednym cyklu rozliczeniowym wystawiamy ponad 3,5 miliona faktur i ten proces jest w pełni zautomatyzowany. W większości przypadków dostarczanie faktury za dodatkowe usługi lub np. odsetki jest skoordynowane z innymi dokumentami lub fakturami. W jednostkowych przypadkach może się jednak zdarzyć, że do klienta zostanie wysłana faktura np. z rozliczeniem odsetek już po zakończeniu współpracy, która będzie opiewała na kilka groszy - tłumaczy Konrad Mróz z T-Mobile Polska SA.

Współpraca Tomasz Rabjasz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Ignac
przynieść 1 grosz do salonu operatora.
k
klient innej sieci
W tej sieci pracują chyba popier...ni ludzie, po prostu debile.
t
tef
....
m
martyna
Podobnie wysyła PLAY
c
czytelnik
Prowadzi firme i nie ma konta bankowegozeby zaplacic przez internet? Niech Pan poda dane zaplace Panu ta kwote nawet wplace 1zl bo z T Mobile zrezygnowalem.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska