
Wraz z atakiem Rosji na Ukrainę, wiele światowych firm wycofało się z rynku agresora całkowicie lub znacznie ograniczało swoją działalność . Nie zrobił tego jednak Auchan, Leroy Merlin oraz Decathlon.

Trzeba jednak zaznaczyć, że Polacy najdłużej trwali w bojkocie sieci Auchan. Niestety podczas gdy w Polsce panuje wysoka inflacja to cena i dostępność gra główną rolę. Polacy szukają więc oszczędności wszędzie gdzie to możliwe a Auchan im to oferował. Kusząc wieloma promocjami.

Bojkot w przypadku Leroy Merlin nie zadziałał. Można zauważyć zarówno zwiększoną częstotliwość zakupową, jak i niewielkie spadki w tym zakresie. Patrząc całościowo, aktywność zakupowa była wyrównana przez cały okres badania.

W przypadku sieci Decathlon, już wraz z nadejściem maja wzrosty w zakupach są bardzo wyraźne. Oznacza to, że bojkot tego sklepu już praktycznie nie istnieje.