Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Osiedle Bór odcięte od centrum Brzeszcz
W ub. tygodniu w ramach modernizacji linii kolejowej 93 Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice na odcinku w Brzeszczach rozpoczęła się przebudowa przejazdu w ciągu ul. Budy na os. Bór. Od dłuższego czasu z kolei trwają prace przy rozbiórce starego i budowie nowego wiaduktu nad ul. Borową. W ten sposób dwa trakty łączące to osiedle z centrum Brzeszcz są zamknięte.
- Dla mieszkańców jest to duża uciążliwość. Są objazdy, ale jeden dla samochodów do 3,5 tony prowadzi drogami gruntowymi, które są w złym stanie
- mówi Marek Gancarczyk, przewodniczący Rady Osiedla Bór i zarazem radny gminy.
Dla pojazdów powyżej 3,5 tony objazd prowadzi przez Oświęcim, co oznacza pokonanie dodatkowych kilkunastu kilometrów w jedną stronę. Mieszkańcy Boru pytają, dlaczego pokrywają się terminy obu części inwestycji. Na pewno problem byłby mniejszy, gdyby przebudowę przejazdu rozpoczęto po zakończeniu prac przy wiadukcie.
- Uzgodniona z wykonawcą robót firmą PORR. S. A. tymczasowa organizacja ruchu przewiduje, że ostateczny termin zakończenia prac przewidziany jest 8 kwietnia 2022 roku
- zaznacza Patrycja Gądek, naczelnik Wydziału Infrastruktury Urzędu Gminy w Brzeszczach.
Mieszkańcy Boru mają obawy, czy ten termin zostanie dotrzymany. - Przecież pozostały raptem pięć dni, a na razie zdemontowano tylko stare torowisko i wybrano podkład na przejeździe - zauważa mieszkaniec Boru, z którym rozmawialiśmy w poniedziałek, 4 kwietnia.
Wspomniany termin potwierdzają jednak także PKP Polskie Linie Kolejowe. Przy czym jest to pierwszy etap prac na tym przejeździe kolejowo-drogowym. - Kolejne roboty na skrzyżowaniu zostaną wykonane w czwartym kwartale, po otwarciu ul. Borowej - wyjaśnia Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jak dodaje, dięki wymianie torów i nawierzchni drogowej, zwiększy się poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i samochodów. Kierowcy płynnie i sprawniej przejadą przez tory.
Zakończenie przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Borowej planowane jest w IV kwartale 2022 r. Ostatnim etapem będzie wykonanie nowej jezdni pod obiektem.
- Po przebudowie powstanie jednoprzęsłowy wiadukt, który ułatwi komunikację drogową. Dwie szersze jezdnie zapewnią sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd aut pod nową konstrukcją
- zaznacza Dorota Szalacha.
Modernizacja linii kolejowej 93 Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice przedłużyła się na całej długości. Na odcinku między Trzebinią a Oświęcimiem zakończenie prac planowane jest w połowie tego roku, a od Oświęcimia do Czechowic w drugiej połowie 2023.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Zamek w Zatorze będzie otwarty dla turystów! Ma być kolejną atrakcją Doliny Karpia
- Skandal w Andrychowie? Oświęcimska firma oskarża urzędników. Wstrzymano budowę
- Zobacz, atrakcje turystyczne Olkusza i okolic, które warto odwiedzić
- Papieska bazylika w Wadowicach. Ważna rocznica [ZDJĘCIA]
- Tłumy turystów na Pustyni Błędowskiej i... starty rakiet
- Protest mieszkańców Chełmka w obronie lasów na terenie gminy
FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA
