Ruch odbywał się będzie po jednym pasie w każdym kierunku. Tymczasowa droga ma 8 m szerokości. Wydzielony został też ciąg pieszych, a teren budowy odgrodzono betonowymi barierami. W pobliżu są zjazdy pojazdów budowy. Prosimy o ostrożność.
9 grudnia 2021 r. o godz. 8.00 nastąpi zmiana tymczasowej organizacji ruchu, który zostanie skierowany na wybudowaną drogę objazdową po stronie wschodniej istniejącej DK7. Jak w poprzedniej zmianie ruch odbywał się będzie po jednym pasie w każdą stronę.
18 mostów i dwa tunele
Trwa budowa 18 obiektów mostowych i dwóch tuneli. W tunelu Batowice wybierana jest ziemia. Wybrano już 26 proc. materiału ziemnego. Ten tunel, o długości 496 m, budowany był w ten sposób, że najpierw powstały ściany, następnie strop, a teraz wybierana jest ze środka ziemia. Na czas tych prac wykonana została tymczasowa wentylacja. Trwają też prace przy budowie tunelu Zielonki. Wykonywana jest tam platforma robocza, by zrobić ściany szczelinowe i głębiony jest grunt po te ściany.
Na najdłuższym moście (ponad 560 m) nad potokiem Sudół Dominikański, jego dopływem i ul. Krakowską trwa betonowanie 19 segmentów. Wszystkich segmentów do wykonania jest 21, na każdym z dwóch równoległych obiektów (każda jezdnia poprowadzona będzie na osobnym moście). Jeżeli warunki atmosferyczne na to pozwolą, to nitka prawa zostanie zabetonowana jeszcze w tym roku.
Zaawansowanie inwestycji wynosi 30 proc.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 długości ok. 12,5 km , na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. Powstaną tunele pod rzeką Prądnik i miejscowością Zielonki o długości 653 m, pod wzgórzem w Batowicach o dł. 496 m.
Wykonane zostanie 27 obiektów inżynierskich, 4 km murów oporowych oraz 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów. Wybudowane będą węzły:
- Modlnica - do istniejącego węzła dobudowane zostaną cztery łącznice,
- Zielonki - węzeł na skrzyżowaniu POK S52 z ulicami : Na Zielonki, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i projektowaną przez samorząd wojewódzki Trasą Wolbromską,
- Węgrzce - w miejscu skrzyżowania z DK7 i Al. 29 – listopada,
- Batowice - w miejscu skrzyżowania S52 i drogi powiatowej 2293K (ul. Karola Wojtyły).
Droga będzie poprowadzona w wykopach i na nasypach. Wykopane zostanie 1,3 mln metrów sześciennych gruntu, a na nasypy zużyte będzie 800 tys. metrów sześciennych gruntu. Budowa S52 Północnej Obwodnicy Krakowa rozpoczęła się 10 lipca 2020 r.

Północna obwodnica Krakowa LISTOPAD 2021. Tak powstają tunel...
FLESZ - Ile w tym roku wydamy na święta? Jak zamierzamy je spędzić?

- Czy pamiętasz te potrawy z PRL-u? Zupa „nic” i inne słodkie wspomnienia z dzieciństwa
- 12 świadczeń i benefitów, o które warto zawalczyć, jeśli masz dziecko
- Friz kupił dom za 7 milionów złotych w Krakowie! Zobaczcie wnętrza [ZDJĘCIA]
- Oto 6 prostych sposobów, by nie marnować jedzenia i kupować taniej
- Tyle zapłacisz za Abonament RTV 2022 - stawki. Zobacz, jakie będą opłaty
- Trasa Łagiewnicka: prace w tunelach i na drogach. Wielkie zmiany na Zakopiańskiej