https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa rond w Wieliczce. Utrudnienia do końca listopada

Jolanta Białek
Agnieszka Rogalska
Przebudowa wjazdu do Wieliczki potrwa miesiąc dłużej niż planowano. Prace za ponad 6 mln zł zmierzają do finału, ale przed grudniem nie uda się przywrócić ruchu w obu kierunkach na ulicy Krakowskiej.

Przebudowa ulic na wjeździe do Wieliczki trwa od drugiej połowy czerwca br. Termin zakończenia prac, planowany wcześniej na 31 października, prolongowano o miesiąc.

Burmistrz Wieliczki Artur Kozioł tłumaczy, że miesięczny poślizg wynika przede wszystkim z późniejszego niż zakładano rozpoczęcia prac (miało to nastąpić w maju, ale przedłużyły się uzgodnienia dotyczące organizacji ruchu na czas inwestycji). Zaznacza także, że nie ma zagrożenia, że prace przeciągną się jeszcze bardziej.

- Większość robót, w tym najtrudniejsza część inwestycji, czyli przebudowa infrastruktury podziemnej, jest już wykonana. Cały czas jest postęp prac. Do końca tego tygodnia ma być gotowe rondo przy wiadukcie. Zaraz potem ruszy wyznaczanie ronda na skrzyżowaniu ulicy Krakowskiej z drogą krajową 94. Jesli coś pozostanie do zrobienia na grudzień, to tylko prace wykończeniowe - twierdzi burmistrz Wieliczki.

W najbliższym czasie powinien pojawić się nowy asfalt także na drugiej „nitce” ulicy Krakowskiej, ale nie oznacza to przywrócenia tam ruchu w obu kierunkach. - Ze względów bezpieczeństwa do końca listopada pozostanie tam obecna organizacja ruchu - mówi Artur Kozioł.

Z uwagi na budowę rond na dwóch wielickich skrzyżowaniach: ul. Krakowskiej z DK 94 oraz ulic Krakowskiej, Narutowicza i Dembowskiego, kierowcy mają tam do dyspozycji tylko jeden pas jezdni (ruch do centrum Wieliczki). Przez kluczowe skrzyżowanie można wyjechać w stronę Krakowa jedynie z ul. Kościuszki (ruch na wprost).

Objazdy do Krakowa z ul. Piłsudskiego do drogi krajowej wyznaczono ulicami: Niepołomską, Grottgera, Czarnochowską i Bogucką. Natomiast z centrum Wieliczki: ulicami Matejki, Janińską i Kościuszki lub ulicą Sadową i dalej przez os. Krzyszkowice. Zastępczymi trasami kursują od czerwca także wszystkie autobusy MPK.

Przebudowa skrzyżowań na wjeździe do Wieliczki obejmuje m.in. także modernizację tam wszystkich sieci teletechnicznych, chodników, nawierzchni jezdni, przystanków autobusowych. Inwestycja pochłonie 6,5 mln zł. Część tej kwoty pokryje dofinansowanie (3 mln zł) ze Skarbu Państwa. Miasto musi rozliczyć tę dotację do końca 2018 roku.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Wybory samorządowe 2018. Cisza wyborcza - co oznacza?

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Optymista
Jak to nie było korków?? Wyjazd w godzinach szczytu zarówno od strony Kościuszki, jak i Dembowskiego to było coś strasznego. Ronda zawsze ułatwiają życie kierowcom, chyba, że ktoś nie potrafi jezdzić po rondach.... Wyjazd na 94 przecież będzie, tak przynajmniej mówiła Pani Rusecka przed wyborami!! :)
k
kierowca
Mam takie małe pytanko Czy jest dostępna aktualna "wizualizacja" ronda przy wyjedzie na Kraków
? Bardzo proszę o zamieszczenie
J
Ja
Ted3, chyba nigdy nie stałeś w korku na Kościuszki, zeby wyjechać na krakow. Korki będą napewno, ale łatwiej i bezpieczniej będzie włączyć się do ruchu.
T
Ted3
Przy czerwonym świetle na wyjeździe na 94 całe rondo będzie zablokowane tak jak się to dzieje przy rondzie na Piłsudskiego(czerwone światło przy os. Sienkiewicza).W piątki korek na rondzie przy Piłsudskiego sięga niemal cmentarza.
Wieliczce potrzebny jest wyjazd na drogę 94 a nie ronda.Na obecnym rondzie przy torze nigdy nie było korków,postój trwał najwyżej kilkanaście sekund w szczycie.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska