Z wyników finansowych dowiadujemy się, ile wyniosła sprzedaż na polskim rynku w tym czasie. Miało to być 1,098 mld euro, co oznacza wzrost o 1,7 proc. Natomiast za drugi kwartał otrzymamy wynik 572 mln euro, czyli spadek o 0,5 proc.
Carrefour w Polsce. Ile ma sklepów i dlaczego je zamyka?
Portal dlahandlu.pl informuje, że choć wyniki finansowe sieci są tak dobre, to jednak ilość sklepów Carrefoura znacznie się zmniejszyła.
Na koniec pierwszego półrocza tego roku w kraju nad Wisłą działało 857 sklepów tej sieci handlowej. Rok wcześniej było to aż 937 sklepów. W 2021 roku było to nawet 955 placówek.
Przez ostatni rok zamknięto 80 punktów sprzedaży, z czego przez ostatnie 6 miesięcy – 71. Zamknięcia dotyczą szczególnie formatu convenience, m.in. Carrefour Express. To głównie placówki o małym metrażu, które miały stanowić konkurencję np. dla Żabki.
Właściciele sieci zmieniają nieco profil działalności sieci, stawiając na duże formaty, takie jak hiper- i supermarkety. Carrefour ma też swoją specjalną internetową wyszukiwarkę sklepów. Wszystko to jednoznacznie wskazuje, że francuscy handlowcy nie planują na razie pożegnać się z działalnością w Polsce, choć ta będzie inna, niż dotychczas. Spotkamy mniej niewielkich sklepów, a sprzedaż będzie się koncentrować w punktach wielkopowierzchniowych.