https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Co dalej z busami w Krakowie? Nowe ustalenia

Piotr Rąpalski
Joanna Urbaniec / Polskapress
W czwartek w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu odbyło się drugie spotkanie z przedstawicielami przewoźników prywatnych. Zostało zorganizowane z inicjatywy Miasta, aby przedstawić jakie ustalenia poczyniono od poprzedniego spotkania, na którym przewoźnicy zgłosili swoje uwagi do planowanych zmian. W czwartkowej dyskusji uczestniczyli także przedstawiciele Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie oraz Urzędu Marszałkowskiego.

Utrzymana została zmiana w organizacji ruchu mówiąca o tym, że busy będą mogły jeździć z ul. Warszawskiej przez ul. Ogrodową do ul. Pawiej i zatrzymywać się na dotychczasowych przystankach tylko do końca czerwca. W zamian za to zostały zaproponowane trzy alternatywne lokalizacje, spośród których każdy przewoźnik może wybrać opcję najbardziej korzystną dla siebie i swoich pasażerów.

Pętla dla busów mogłaby teraz znajdować się w trzech miejscach: na Małopolskim Dworcu Autobusowym, pod wiaduktem przy Dworcu Autobusowym oraz na Nowym Kleparzu, przy którym docelowo mógłby powstać mini dworzec. Obecni na spotkaniu przedstawiciele MDA potwierdzili, że dworzec autobusowy jest w stanie pomieścić wszystkich przewoźników busów, a do tej pory uzgodnił już przejęcie 300 kursów. Przekazana została także informacja na temat stawek i warunków wynikających z korzystania przewoźników z nowej lokalizacji.

Na spotkaniu przekazano także informację, że po przeprowadzonych przez ZIKiT rozmowach z koncesjonariuszem parkingu pod estakadą w rejonie MDA, uzyskano deklarację gotowości do przyjęcia tam części busów.

W oparciu o kompromis wypracowany na pierwszym spotkaniu w ZIKiT, pojazdy typu BUS będą mogły dalej zatrzymywać się na Alejach Trzech Wieszczów i na tej trasie ZIKiT nie będzie ograniczał dostępu do przystanków do końca roku. Sytuacja na Alejach będzie jednak stale monitorowana, szczególnie pod kątem interesów pasażerów komunikacji miejskiej, od których docierały skargi w sprawie opóźnień spowodowanych przez zatrzymywanie się busów.

Zmiany w funkcjonowaniu busów w centrum Krakowa konieczne są, aby przyspieszyć komunikację zbiorową oraz ograniczyć ruch w ścisłym centrum, emisję spalin i hałasu.

Jak mocno zabudował się Kraków? [PORÓWNAJ ZDJĘCIA]

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie? - odcinek 7

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki CO TY WIESZ O KRAKOWIE

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
Do tego nie potrzebny jest nowy przepis - zakaz wjazdu, który będą mogli znowu łamać, tylko policja i straż miejska potrafiąca egzekwować istniejące przepisy.
x
xxxx
MDA - są rozkłady jazdy , jest gdzie usiąść , żeby poczekać na odjazd , wc

" przystanki " przy Kurniki, Ogrodowej - 0 rozkładów , trzeba patrzeć pod nogi , tak nierówno , 0 ławki
K
Kierowca
Podobnie jest na zjeździe z Opolskiej w 29 Listopada w kierunku Centrum. Busy (taksówki zresztą także), nie chcąc czekać w kolejce do skrętu, jadą środkowym pasem (do jazdy na wprost i w lewo) , po czym skręcają w prawo.
d
dr
i swoje wypracowane tutaj podatki wywożą do siebie na wieś do Wieliczki, Michałowic czy Skawiny? O Krakowie powinni decydować wyłącznie mieszkańcy, którzy udowodnią nieprzerwany status swojego zamieszkiwania i swoich przodków przynajmniej od 200 lat.
M
Mieszkaniec
Dziś miałem idealny przykład dlaczego należy usunąć BUSy z centrum miasta. Stojąc do skrętu w lewo z ulicy Na Zjeździe, BUS podjechał prawym pasem (do skrętu w prawo) i zajeżdżając drogę skręcił w lewo. Na tym nie skończył, bo na ul. limanowskiego też był korek, więc pognał do separatorów torowiskiem. Podobnie uczynił też kolejny BUSiarz którego zacząłem obserwować w lusterku. Oba pojazdy z wątpliwym stanem technicznym pojazdu, w sumie bał bym się do takiego czegoś wsiąść.
Podobno taka sytuacja to codzienność, ale jakoś Policji która zatrzymuje BUSiarzy za łamanie przepisów nikt nie widział. Szkoda bo w końcu kiedyś doprowadzą do wypadku swoimi zachowaniami na drodze.
k
krl
Ciekawe ile posmarowali busiarze za przywileje trucia mieszkańców Krakowa zdezelowanymi dieslami
I znowu będą pod nowym kleparzem korki i przejeżdżanie przez 2 pasy na linii ciągłej
Busy won z Krakowa !!! , są wygodne przystanki przesiadkowe na obrzeżach miasta
o
ola
A ilu tych Krakowian jest z Krakowa? Większość to przyjezdni
o
olo
Może by najpierw zrobić ten mini dworzec na Kleparzu, a później zmieniać organizację ruchu
o
odpowiedz
To wina ludzi ze wsi.
j
jkj
I to natychmiast. Dosyć zatruwania mieszkańców! Do tego dochodzi jeszcze popis chamskiej jazdy.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska