Konferencja, jaką zapowiada miasto, ma dotyczyć rozpoczęcia konkursu na Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. H. Reymana w Krakowie.
W spotkaniu mają wziąć udział: zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, dyrektor naczelny Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie Tomasz Marzec oraz prezes Wisły Kraków SA Jarosław Królewski.
Spotkanie zaplanowano w Loży Prezydenckiej Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie. Tam w najbliższy wtorek ogłoszone więc zostaną warunki konkursu na sponsora, którego nazwa i logo będzie mogła się pojawić przy nazwie największego krakowskiego stadionu.
Kraków od lat nie może znaleźć sponsora i dopłaca do stadionu
Inne stadiony budowane na Euro 2012 mają już swoich tytularnych sponsorów. W Warszawie jest PGE Narodowy, w Gdańsku Polsat Plus Arena, we Wrocławiu Tarczyński Arena, a w Poznaniu Enea Stadion.
Kraków od lat nie może znaleźć sponsora tytularnego dla obiektu na 33 tys. widzów przy ul. Reymonta. Umowa sponsorska z jedną z firm będących wśród gigantów biznesu mogłaby pozwolić na to, by nie trzeba było dopłacać do utrzymania stadionu z miejskiej kasy, a więc de facto z kieszeni podatników.
W poprzednik konkursie nie znaleziono chętnego
To będzie już kolejna próba miasta na znalezienie sponsora dla stadionu. Poprzednia miała miejsce na początku 2024 r. Wtedy nie znalazł się żaden chętny.
Warunki konkursu sprzed roku dotyczyły m.in. trzyletniego okresu trwania umowy sponsorskiej, prawa do użycia znaku towarowego sponsora tytularnego w nazwie stadionu, która miała być wyeksponowana na elewacji na budynku piłkarskiej areny oraz na fasadzie pawilonu medialnego, a także w oficjalnych kanałach internetowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych. Potencjalny sponsor tytularny miał też mieć prawo do wykorzystywania wizerunku stadionu do realizacji własnych celów marketingowych (działań reklamowych), miał też mieć możliwość reklamowania się w TV stadionowej podczas wydarzeń organizowanych przez organizatora.
Warunki konkursu dotyczyły też m.in. umieszczenia nazwy stadionu w minimum 5 lokalizacjach na znakach drogowych przy głównych drogach dojazdowych do obiektu i do Krakowa oraz na znakach kierunku i miejscowości. Nazwa stadionu miała zostać także ujęta w systemie komunikacji miejskiej – na wybranym przystanku autobusowym lub tramwajowym oraz w rozkładach jazdy, po uzyskaniu zgody Zarządu Transportu Publicznego. Koszty związane z umieszczeniem nazwy stadionu na wybranym przystanku autobusowym lub tramwajowym oraz w rozkładach jazdy miał ponosić sponsor tytularny.
Jakie będą warunki w nowym konkursie na sponsora stadionu? Dowiemy się już we wtorek, 29 kwietnia.