Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego warto postawić w firmie na komunikację z chmury?

PR
Rozwiązania z zakresu ujednoliconej komunikacji cieszą się coraz większym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców. Według danych IDC1, w 2016 roku wartość polskiego rynku tego typu rozwiązań osiągnie 140 mln dolarów. Wpływ na ten wynik, bez wątpienia, miało wprowadzenie UCaaS. Co to jest i dlaczego firmy tak chętnie wybierają to rozwiązanie?

Unified Communication (UC), czyli ujednolicona komunikacja to system, który ma na celu ułatwienie porozumiewania się między pracownikami firmy za pomocą różnych kanałów komunikacji: od szybkich wiadomości tekstowych, takich jak SMS czy czat, po wideokonferencje z możliwością edytowania dokumentów.

Nic więc dziwnego, że firmy coraz chętniej korzystają z systemów ujednoliconej komunikacji, a polski rynek UC rośnie w tempie 20 proc. rocznie. Dostawcy tego typu rozwiązań, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, oferują również Unified Communication as a Service, czyli ujednoliconą komunikację jako usługę. Na czym polega to rozwiązanie i czym różni się od swojej pierwotnej wersji?

Komunikacja z chmury
Unified Communication as a Service (UCaaS) to nowoczesne rozwiązanie, które obejmuje standardowe funkcje Unified Communication, czyli usługi:

  • komunikacji tekstowej (Messaging),
  • zarządzania obecnością (Presence),
  • głosowe (telefoniczne) oraz wideokonferencji
  • i czatu.

- Technologia ta łączy wiele kanałów komunikacyjnych w jedną, prostą w obsłudze platformę i, w przeciwieństwie do UC, nie wymaga wdrażania kosztownego oraz skomplikowanego systemu w przedsiębiorstwie, ponieważ świadczona jest w chmurze. – UCaaS to przede wszystkim dużo krótszy czas wdrożenia rozwiązania oraz jego elastyczność. Dzięki temu, że usługa oparta jest na chmurze, przedsiębiorstwo nie musi posiadać dedykowanych zasobów technicznych, gdyż utrzymanie i administrowanie systemem spoczywa na dostawcy rozwiązania – mówi Jarosław Pazgrat, dyrektor zarządzający firmy MCX Telecom.

Korzyści dla biznesu
Wdrożenie UCaaS w firmie niesie za sobą szereg korzyści. Technologia ta, dzięki wyposażeniu wszystkich użytkowników w kompletny zestaw funkcji ujednoliconej komunikacji oraz pracy grupowej, podnosi produktywność całego przedsiębiorstwa. Firmy zyskują proste i wygodne zarządzanie systemem, a jej pracownicy, dzięki stałemu dostępowi do najświeższych informacji, są bardziej osiągalni i łatwiej reagują na zgłoszenia.

Usługa łączy ze sobą rozproszone, aktywne zespoły robocze za pomocą urządzeń mobilnych oraz daje możliwość prowadzenia wielostronnych wideokonferencji z dowolnego miejsca i urządzenia. W ten sposób firmy zyskują wyższą jakość wykonywanej pracy zdalnej oraz zespołowej. Warto wspomnieć, że UCaaS to również niższe koszty prowadzenia firmy.

– Usługa rozliczana jest w modelu opexowym, polegającym na tym, że przedsiębiorstwo ponosi jedynie koszty związane z utrzymaniem rozwiązania. Ponadto, firma płaci za tyle licencji, ile wykorzystuje (tzw. pay per use) i może elastycznie zwiększać lub zmniejszać ich liczbę w zależności od zapotrzebowania

– mówi Jarosław Pazgrat.

MCX Telecom
jest doświadczonym dostawcą ICT, obecnym na rynku od ponad 25 lat. Firma wspomaga swoich klientów w optymalizacji ich działań biznesowych poprzez projektowanie i wdrażanie dopasowanych rozwiązań teleinformatycznych. MCX Telecom dostarcza rozwiązania integrujące różne kanały komunikacyjne (audio, wideo, chat, e-mail, IM oraz web) dla klientów biznesowych z różnych branż. Produkty MCX Telecom pozwalają zaoszczędzić czas oraz obniżyć koszty, a także poprawić komunikację wewnątrz organizacji oraz usprawnić kontakt z klientem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dlaczego warto postawić w firmie na komunikację z chmury? - Kurier Poranny

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska