Nie wszystkie reguły da się spisać. Zdarza się, że w życiu pracownika dzieje się coś ważnego i niespodziewanego, a w tym czasie powinien być pracy.
Warto przeczytać:
Pracownicy doceniają firmy z elastycznym podejściem. Bywa, że do rozwiązania problemu wystarczy zamiana w grafiku. Bardzo trudny do zniesienia jest fakt, że szef, choć może rozwiązać daną sytuację, nie chce iść pracownikowi na rękę. Takie momenty kładą się cieniem na dalszą współpracę, gdyż pracownikom trudno się pogodzić z poczuciem krzywdy
W najlepszych zespołach zdarzają się kłótnie. Ważne jest jednak to, aby nie pozostawiać niedomówień i nierozwiązanych spraw. Spory powinny być omówione i zażegnane. Ważne jest wyciągnięcie wniosków, aby takie sytuacje się nie powtarzały.
6 zasad, które pomogą nam przetrwać w korporacji. Nie wystar...
Ileż jest nierówności – skarżą się pracownicy. Niestety, ale szefowie bardzo nierówno rozdają obowiązki i przywileje. Trudno funkcjonować w zespole, w którym wyróżniane są tylko wybrane osoby z zespołu.
Pracownicy lubią być doceniani i nie warto im tego skąpić. Jednak zwracają oni uwagę także na formę dawania nagród. Jeśli dostając premię pracownik słyszy, że teraz będzie musiał być non stop pod telefonem, ma ochotę oddać szefowi te pieniądze.
Bardzo trudno nie uciec z firmy, gdy pracuje się w środowisku plotek, intryg i nieustannych gierek. To m.in. efekt zarządzania przez konflikt, który de facto jest bardzo destrukcyjny.
Warto przeczytać:
W oczach pracowników bardzo zyskuje pracodawca, który organizuje Mikołajki dla dzieci, pikniki rodzinne albo oferuje np. wózkowe (jednorazowy zastrzyk gotówki) po urodzeniu się dziecka.
Firma, w której panuje dobra atmosfera, nie pozwala się na niejasności, zwłaszcza te związane ze sferą wypełniania obowiązków. Dobrze pracuje się w zespole, który ma jasny system oceny pracy, a pracownicy wiedzą, jakie bonusy czekają ich np. za osiągnięcie wyższej sprzedaży. Z drugiej strony muszą wiedzieć, jakie konsekwencje niesie za sobą, chociażby regularne spóźnianie się do pracy.
