Sztuczna inteligencja w handlu
dunnhumby, firma z siedzibą w londyńskim Hammersmith, jest światowym liderem w analizie danych klientów. Jej założycielami byli Clive Humby i Edwina Dunn, obecnie jest spółką zależną Tesco. Krakowski Synerise Jarosława Królewskiego dostarcza z kolei najbardziej zaawansowane technologie sztucznej inteligencji behavioralnej do analizy danych i to w czasie rzeczywistym.
„Współpraca ta łączy dwie z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na świecie, aby kształtować przyszłość handlu detalicznego dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, umożliwiającym inteligentne wykorzystanie i aktywację działań opartych na danych” – podkreślono w komunikacie, tuż po podpisaniu porozumienia. Co ono oznacza dla handlu? Rewolucję!
- Ponieważ sztuczna inteligencja i technologia stają się coraz bardziej powszechne, wzmacniamy ekosystem dzięki partnerom, którzy uzupełniają naszą wiedzę i pomagają naszym klientom stawiać ich klientów w centrum każdej decyzji – podkreślił Josh Bottomley, CEO dunnhumby.
W ten sposób dunnhumby jeszcze bardziej zamierza „zanurzyć” się w świecie m.in. analizy danych. Wszystko po to, aby sprzedawcy detaliczni oraz firmy zajmujące się sprzedażą produktów konsumenckich pakowanych (CPG) mogły podejmować najbardziej trafne decyzje.
Jak na tę współpracę zapatruje się firma z krakowskiego Zabłocia?
- Jesteśmy pasjonatami wykorzystywania zautomatyzowanej, światowej klasy sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym w wielu sektorach. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością połączenia naszej technologii i nauki z głęboką wiedzą specjalistyczną w zakresie handlu detalicznego i nauką o klientach, którą dunnhumby zbudowało i z powodzeniem wykorzystuje – podkreśla Jarosław Królewski, CEO Synerise.
O tym jakie znacznie w handlu mają dane o klientach świadczą choćby słowa lorda Iana MacLaurina, szefa Tesco, nie z obecnych czasów, a sprzed lat - z 1994 roku. - Przeraża mnie to, że wiecie więcej o moich klientach po trzech miesiącach, niż ja po 30 latach – w ten sposób zwrócił się do Clive’a Humby’ego w trakcie jednego ze spotkań podczas wprowadzenia na rynek nowej karty lojalnościowej Tesco. W międzyczasie wiele się zmieniło… Dane dotyczące zachowania klientów mają teraz jeszcze większe znaczenie niż niegdyś.
Obecnie z usług światowego lidera w dziedzinie Customer Data Science korzystają takie marki jak Tesco, Coca-Cola, Meijer, Procter & Gamble, Raley's i L'Oréal. „Platforma dunnhumby Customer Data Science to nasze wyjątkowe połączenie technologii, oprogramowania i doradztwa, które umożliwia firmom zwiększanie przychodów i zysków poprzez dostarczanie wyjątkowych doświadczeń klientom – w sklepie, offline i online” – zapewnia firma. W tej chwili zatrudnia ona ponad 2500 ekspertów w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach.
Nowe możliwości dzięki sztucznej inteligencji
„Od ponad 35 lat dunnhumby jest liderem w nauce o klientach, wykorzystując swoje doświadczenie w podejmowaniu decyzji opartych na danych, aby wspierać detalistów i marki na całym świecie. Partnerstwo z Synerise to znaczący krok naprzód – łączy głęboką wiedzę dunnhumby w zakresie analizy klientów z zaawansowanymi, behawioralnymi modelami AI oraz automatyzacją przepływów pracy dostarczaną przez Synerise” – podkreślono w komunikacie.
I jednocześnie przypomniano, że Synerise, jeden ze światowych liderów w obszarze behawioralnej sztucznej inteligencji i big data, codziennie podejmuje ponad miliard decyzji opartych na AI, a to przekłada się na lepszą personalizację usług, bardziej efektywne zarządzanie oraz wzrost przewag konkurencyjnych dla jej klientów.
Co zatem przyniesie współpraca między dunnhumby a Synerise? Na pewno:
większą szybkość i precyzję w podejmowania decyzji dotyczących wzajemnego oddziaływania firm i klientów,
personalizację na gigantyczną skalę – połączenie sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym z analizą wielkiej liczby danych pozwoli na natychmiastową, w dodatku na dużą skalę, personalizację zachowania klientów,
wiedzę o klientach nowej generacji – wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań sztucznej inteligencji powinno usprawnić podejmowanie decyzji biznesowych, a to z kolei ma poprawić efektywności działań firm, a jednocześnie zadowolenie klientów.
- dunnhumby to firma, którą zawsze studiowaliśmy i podziwialiśmy. Partnerstwo z dunnhumby, w celu wykorzystania sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym do przewidywania zachowań ludzi i maszyn oraz natychmiastowego działania, jest dla nas istotne – podkreśla Jarosław Królewski, CEO Synerise.
Synerise to firma deep-tech założona w Krakowie. Dostarcza zaawansowaną i zastrzeżoną technologię AI i big data na ponad 150 rynkach, wspierając ponad 1 miliard autonomicznych decyzji opartych na AI każdego dnia. Synerise oferuje również platformę SaaS, która umożliwia organizacjom przechowywanie, przetwarzanie i analizowanie danych w czasie rzeczywistym, wykorzystując AI do personalizacji doświadczeń, przewidywania przyszłych trendów i optymalizacji operacji biznesowych. I to wszystko dzieje się m.in. na krakowskim Zabłociu.
