
Darmowe lunche, owoce i soki
Jedną z ulubionych czynności w miejscu pracy jest... spożywanie posiłków! Nic dziwnego – nawet najlepsze auto nie pojedzie bez paliwa. Według danych portalu Pracuj.pl ponad połowa badanych osób oczekuje dofinansowania do obiadów. Coraz popularniejszymi benefitami są już darmowe lunche, owoce czy soki. Trend ten można już zauważyć w wielu ogłoszeniach o pracę.

Masaże i zajęcia fitness w miejscu pracy
Badanie PWC pokazuje, że 64% firm w Stanach Zjednoczonych wprowadziło już benefity pracownicze mające na celu redukcję stresu i poprawę zdrowia. Pracodawcy zza oceanu doskonale zdają sobie sprawę, że wypoczęty pracownik to szczęśliwy i wydajny pracownik. Trend ten małymi kroczkami pojawia się również w Polsce – stąd pojawienie się benefitów z kategorii well-being, obejmujących na przykład masaże w miejscu pracy czy zajęcia fitness. Można śmiało zaryzykować tezę, że za kilka lat będzie to w wielu firmach standardem.

Wyjazdy językowe
Polacy chcą się rozwijać i uczyć. Z danych Pracuj.pl jasno wynika, że 28% pracowników oczekuje od pracodawcy dofinansowania do nauki języków obcych. A ta nie musi być nudna – można ją połączyć z wyjazdem za granicę i integracją pracowników. Z rozmów z klientami wynika, że pracownicy cieszą się z tak dopasowanego benefitu i chętnie z niego korzystają. Nowoczesne zajęcia opierają się na zanurzeniu w języku, co stanowi skuteczną naukę języka.

Dopłaty do dojazdów do pracy
Z raportu pt. „Benefity – czyli co motywuje pracowników”, przygotowanego przez portal Pracuj.pl wynika, że 20% badanych oczekuje od pracodawcy benefitu w postaci dofinansowania dojazdów do pracy. Pod tym pojęciem kryją się zarówno samochody służbowe, ale także dofinansowanie dojazdów, umożliwiające korzystanie z wypożyczalni samochodów, skuterów i rowerów. To istna rewolucja w benefitach i z pewnością będzie to jeden z wiodących trendów w najbliższych latach.