Rynek motoryzacyjny mierzy się obecnie z wieloma ograniczeniami, które skutkują wydłużonymi terminami dostaw samochodów do Polski. Na postpandemiczne problemy z produkcją czipów, nałożyły się przestoje w chińskich fabrykach podzespołów związane z kolejną falą pandemii w tym regionie. Od blisko 3 miesięcy koncerny motoryzacyjne mierzą się też z utrudnionym dostępem do surowców i podzespołów, które pochodziły z Rosji i Ukrainy.
Czy osoby zamawiające samochody luksusowe, jak wspomniane Porsche, na które czeka Iga Świątek, są w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do nabywców oczekujących na dostawę popularnych aut będących w masowej produkcji?
- Kategoria samochodu, a więc to, czy mamy do czynienia z autem luksusowym, premium czy masowym, nie ma wpływu na czas produkcji pojazdu. Widzimy natomiast, że samochody elektryczne są na wyraźnie uprzywilejowanej pozycji i szybciej zjeżdżają z taśm montażowych niż auta z tradycyjnym napędem i to pomimo faktu, że w elektrykach stosuje się dużo więcej skomplikowanej elektroniki. Marki motoryzacyjne przestawiają się na elektromobilność, mają ambitne cele sprzedażowa w tym segmencie i wyraźnie chcą pokazać, że produkcja aut elektrycznych idzie im dobrze nawet w tak trudnych okolicznościach geopolitycznych, jak obecnie - ocenia Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.
Średni czas oczekiwania na odbiór Porsche wynosi obecnie ok. 9 miesięcy, choć są modele, na które poczekamy nawet półtora roku – wynika z analizy Carsmile. Elektryczny Taycan GTS Sport Turismo to prawdziwy luksus wśród Porsche. Czas oczekiwania na elektryka, którego wygrała Iga Światek w Stuttgarcie, wynosi obecnie „tylko” 6 miesięcy.
Rynek motoryzacyjny mierzy się obecnie z wieloma ograniczeniami, które skutkują wydłużonymi terminami dostaw samochodów do Polski. Na postpandemiczne problemy z produkcją czipów, nałożyły się przestoje w chińskich fabrykach podzespołów związane z kolejną falą pandemii w tym regionie. Od blisko 3 miesięcy koncerny motoryzacyjne mierzą się też z utrudnionym dostępem do surowców i podzespołów, które pochodziły z Rosji i Ukrainy.
Czy osoby zamawiające samochody luksusowe, jak wspomniane Porsche, na które czeka Iga Świątek, są w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do nabywców oczekujących na dostawę popularnych aut będących w masowej produkcji?
- Kategoria samochodu, a więc to, czy mamy do czynienia z autem luksusowym, premium czy masowym, nie ma wpływu na czas produkcji pojazdu. Widzimy natomiast, że samochody elektryczne są na wyraźnie uprzywilejowanej pozycji i szybciej zjeżdżają z taśm montażowych niż auta z tradycyjnym napędem i to pomimo faktu, że w elektrykach stosuje się dużo więcej skomplikowanej elektroniki. Marki motoryzacyjne przestawiają się na elektromobilność, mają ambitne cele sprzedażowa w tym segmencie i wyraźnie chcą pokazać, że produkcja aut elektrycznych idzie im dobrze nawet w tak trudnych okolicznościach geopolitycznych, jak obecnie - ocenia Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.
Ile kosztuje Taycan Sport Turismo GTS, będący dodatkiem do nagrody głównej za wygraną WTA w Stuttgarcie? Analitycy Carsmile oszacowali wartość tego modelu na podstawie publicznie dostępnych informacji oraz zdjęć z prezentacji. Wynajęcie takiego samochodu na 3 lata wraz z kosztownym ubezpieczeniem oraz serwisowaniem, to wydatek rzędu 12 520 zł netto miesięcznie przy założeniu wpłaty własnej na poziomie 15 000 zł netto. W przypadku 5-letniego leasingu (z wpłatą własną na poziomie 15000 zł netto i wykupem na poziomie 69 000 zł netto) miesięczna rata wyniosłaby 9 630 zł netto, do tego trzeba jednak doliczyć wydatki na ubezpieczenie oraz serwisowanie i opony.
Katalogowo wybrana wersja Taycana Sport Turismo GTS kosztuje 635 tys. zł i NIE jest to najtańsza opcja w przypadku tego modelu Porsche.
