W połowie tego miesiąca małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę odcinka tzw. Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Nieco ponad 16 kilometrów trasy ma zbudować chińska firma Stecol Corporation. Zaproponowała ona, że wykona prace za nieco ponad 700 mln zł. Oby się udało, bo do tej pory nie mieliśmy najlepszych doświadczeń z Chińczykami budującymi drogi w Polsce.
Tymczasem na niezwykle górzystym odcinku Zakopianki pomiędzy Lubniem a Rabką-Zdrój i Chabówką pracę przy budowie drogi S7 trwają już najlepsze. Dobrze widać to jadąc do Zakopanego, ale jeszcze lepiej na lotniczych zdjęciach. Tutaj do galerii załączamy zdjęcia GDDKiA z końca czerwca 2018 roku. Zakopianka to prawdziwy plac budowy, ujęcia robią wrażenie.
Sama trasa ma być gotowa i przejezdna w przyszłym - 2019 roku, a tunel (najdłuższy w Polsce) znajdujący się na odcinku prac od Naprawy do Skomielnej Białej w 2021 roku. Drogowcy zapewniają, że plan jest taki, żeby już w przyszłym roku jechać gotowym odcinkiem, a od 2021 oddanym już do użytku tunelem.
Dzięki budowie drogi ekspresowej dojazd z Krakowa do Zakopanego powinien się skrócić nawet o ponad 30 minut w normalnym ruchu. Nie mówiąc już o sytuacjach, gdy obecna Zakopianka się korkuje.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
