Węzeł w Krzyszkowicach - ułatwienie dla mieszkańców
Nowy węzeł pozwoli na bezpieczny wjazd z Krzyszkowic na Zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. Zapewni to tunel pod drogą krajową nr 7. Będzie w nim również chodnik dla pieszych. Kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z Zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod DK7 i dojeżdżać nową drogą nieopodal agencji pocztowej do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Tą samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszać się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic.
Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i ze wsi w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną w pobliżu Zakopianki drogą powiatową. Poprawi się zjazd z DK7 i wjazd na nią, dzięki czemu będzie on bezpieczniejszy.
W okolicy przyszłego węzła Zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy pojazdów. Te dane pochodzą z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021. Dzięki budowie węzła i likwidacji lewoskrętów zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu. W latach 2017-2021 doszło tutaj do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.
Wykonawca na budowę węzła będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy, nie licząc 3-miesięcznych przerw zimowych. Uwzględniając te przerwy węzeł powinien powstać w ciągu 2 lat.
Pozostałe inwestycje na DK7 między Krakowem a Myślenicami
Ruch na Zakopiance stale rośnie. W 2015 r. wahał się od 30 do prawie 41 tys. pojazdów na dobę, w zależności od odcinka przeprowadzonych pomiarów. W latach 2020-2021 wartości te wzrosły już od niespełna 40 tys. do ponad 57 tys. pojazdów. To więcej niż porusza się autostradą A4 między Niepołomicami a Brzeskiem, gdzie ruch sięga 55 tys. pojazdów na dobę. Prognozy ruchu jednoznacznie wskazują, że w przyszłości liczba samochodów jeżdżących trasą Kraków - Myślenice będzie się zwiększać. Przygotowywane i realizowane inwestycje poprawią przepustowość Zakopianki w jej newralgicznych miejscach, zwiększą bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Planuje się realizację łącznie siedmiu dużych inwestycji na tym odcinku, które aktualnie są na różnym etapie prac.
Trwa budowa węzła w Gaju, który zastąpi skrzyżowanie DK7 z ul. Widokową i ul. Zadziele. Wykonawca buduje podpory pod wiadukt, poszerza Zakopiankę w okolicy skrzyżowania, kończy przebudowę ul. Zadziele i buduje jezdnię dodatkową po zachodniej stronie DK7. Na wiadukcie, który zostanie zbudowany nad DK7, będzie również chodnik dla pieszych.
Otworzono oferty w przetargu na budowę węzła w Myślenicach. Ta inwestycja pozwoli na bezkolizyjne połączenie ul. Sobieskiego z Zakopianką. Powstanie także kładka dla pieszych nad DK7.
W lutym złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla węzła w Jaworniku. Po jej uzyskaniu będzie można rozpocząć prace związane z przygotowaniem szczegółowego projektu budowlanego węzła.
Trwają prace nad przygotowaniem koncepcji przebudowy DK7 w Głogoczowie. Wykonawca odpowiedzialny za stworzenie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej sprawdza możliwości zmian na tym odcinku. Przeprowadzono spotkania z mieszkańcami i skonsultowano proponowane rozwiązania.
Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę nowego układu drogowego w Libertowie
Złożono w lutym wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przebudowy węzła Kraków Południe i Zakopianki w Opatkowicach.
W ostatnich miesiącach GDDKiA wystąpiła z wnioskami o wydanie zezwoleń na realizację kładek w Mogilanach i w Głogoczowie.
Młodzież uzależniona od smartfona - szokujący raport! o nastolatkach

- Co pasażerowie komunikacji miejskiej robią źle? Przegląd najgorszych zachowań
- Fryzury dla kobiet po 40. i 50. Zobacz, jak się czesać, aby odjąć sobie lat!
- Oto najbardziej luksusowe ulice Krakowa. Tutaj mieszkania kosztują krocie!
- TOP 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Krakowie, przyjeżdżając tu na studia!